مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

شناسایی وکیل پایه یک متخصص

یکی از شاخه های رشته حقوق جهت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و موضوعاتی که در شغل وکالت باید به آن توجه شود مسائل مربوط به امور خانواده می باشد. از آن جایی که خانواده اولین رکن جامعه و مهمترین پایگاه تعلم و تربیت و القاء فرهنگ مدنظر کلی به افراد جامعه میباشد قانونگذار توجه خاصی به این نکته اساسی داشته و جهت حفظ کیان خانواده و جلوگیری از گسیختگی آن قانونی را اختصاصاً به این امر اختصاص داده و تحت عنوان قانون حمایت از خانواده به تصویب رسانده است.

شروع اختلاف در خانواده و حل آن توسط مشاوره با وکیل پایه یک

اختلافات و درگیری ها در تمام خانواده ها وجود دارد اما زوجین می توانند این اختلافات را به نحوی مدیریت نمایند که از خانه آنها بیرون نرود. اما در برخی موارد نیز حل این اختلافات برای ایشان ناممکن بوده و ناگزیر از مراجعه به محاکم دادگستری میباشند.

مشاوره با وکیل پایه یک در دادگاه خانواده تهران

در شهر تهران دو دادگاه اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات ناشی از روابط زناشویی و روابط افراد در خانواده وجود دارد که تحت عنوان مجتمع خانواده یک در محله اتوبان شهید محلاتی و مجتمع خانواده دو در محله ولنجک تهران مشغول به فعالیت می باشند. البته دیگر محاکم شهر تهران از جمله مجتمع قضایی مفتح در غرب تهران، مجتمع قضایی شهید باهنر در شرق تهران نیز شعبی را جهت رسیدگی به امور خانواده تخصیص داده اند. قضات رسیدگی کننده به پرونده های مطرح در خصوص امور خانواده باید افراد متاهل و دارای سابقه کافی جهت بررسی و حل و فصل اختلافات ناشی از روابط خانوادگی باشند.

.

مشاوره با وکیل
مشاوره با وکیل

.
وکیل پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی خانواده

در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته تخصصی جهت بررسی قوانین خانواده وجود ندارد. این موضوع یکی از مباحث مطرح در دانشگاه ها می باشد که چرا رشته ای را تحت عنوان حقوق خانواده جهت تدریس تخصصی مسائل مربوط به خانواده اختصاص نداده اند. اما به هر حال در دوران کارشناسی حقوق با بررسی قانون مدنی بسیاری از مسائل مربوط به امور خانواده به دانشجویان تدریس می شود، و ایشان با گذراندن و پاس کردن حقوق مدنی 5 اشراف نسبی در خصوص پرونده های مربوط به دعاوی خانواده به دست می‌آورند. اما قانون تخصصی همانطور که گفته شد در این زمینه قانون حمایت از خانواده میباشد. پس از تکمیل تحصیلات، وکیلی که بخواهد در امور خانواده وکالت نماید باید چندین بار امور مربوط به حقوق مدنی 5 را که اختصاصاً به مسائل خانواده می‌پردازد مطالعه نموده و همچنین محشای قانون حمایت از خانواده را مطالعه و بررسی نماید. چرا که هر اشتباهی در زمینه دعاوی خانواده می‌تواند یک عمر گرفتاری و مشکل برای زوج یا زوجه ایجاد نمایند.

موضوعات مطرح در امور خانواده

مطالبه مهریه: یکی از معمول ترین دعاوی در زمینه حقوق خانواده مطالبه مهریه توسط زوجه می باشد که بر اساس آنچه که در عقدنامه آمده می تواند علیه زوج اقدام به اجرای مهریه نماید تا 110 عدد سکه بهار آزادی امکان حکم جلب وجود داشته و بیشتر از آن نیز در صورتی که اموالی از زوج شناسایی شود قابل مطالبه می باشد.

طلاق: انواع طلاق به سه بخش طلاق توافقی،طلاق از جانب زوج و طلاق از جانب زوجه تقسیم می‌شود که بسته به نوع طرح آن این سه عنوان را شامل می‌شود. در صورتی که طرفین با یکدیگر توافق نموده و راضی به طلاق باشند می‌توانند با مراجعه به وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی با او به محاکم خانواده و تقدیم تفاهم‌نامه خود گواهی عدم امکان سازش را دریافت نموده و به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه نمایند و اقدام به ثبت واقعه طلاق کنند.

.

 

مشاوره با وکیل
مشاوره با وکیل

 

.

مطالبه نفقه و اجرت المثل: از دیگر دعاوی مطرح جهت موضوعات خانواده مطالبه نفقه و اجرت المثل زوجه می باشد که بر اساس تکلیفی که قانون بر عهده زوج گذاشته وی مکلف است هزینه‌های جاری زندگی و درمان مسکن و پوشاک و خوراک زوجه را به او بپردازد و در غیر این صورت هم از جنبه کیفری و هم از لحاظ حقوقی قابل تعقیب میباشد.

وکالت در امور خانواده با توجه به حساسیت این امر حتماً باید توسط وکیل متخصص در امور خانواده و یا وکیل خانواده انجام شود و قبل از انجام هر گونه اقدام جهت مطالبات خود در زمینه امور خانواده توصیه می شود که با وکیل متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا از اقدامات خودسرانه و بدون تفکر که می تواند اساس زندگی شما را مورد تزلزل قرار دهد جلوگیری کنید.
گروه وکلای مهراد ضمن همکاری با وکلای متخصص و باسابقه در این زمینه آماده ارائه کلیه خدمات در خصوص امور خانواده به شما عزیزان می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 15 میانگین: 4.7]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه