وکیل دادگستری خوب در تهران

وکیل دادگستری خوب در تهران

اهمیت انتخاب وکیل خوب

انتخاب وکیل دادگستری خوب در تهران با توجه به تعداد وکلای بالایی که در این شهر مشغول به فعالیت هستند میتواند امر دشواری باشد. همچنین نظر به اینکه متاسفانه در تبلیغات منفی تلویزیون و سینما اکثراً وکلا را با چهره‌ای نامناسب و منفعت طلب نشان می دهند این ذهنیت در عامه مردم جا افتاده و همین امر موثر در تصمیم گیری جهت عدم مراجعه به وکیل می باشد. اما با این وجود باید بگوییم منش بیشتر وکلا در کشور ایران خط مشی شرافتمندانه و اخلاقی داشته و این تصور کاملا اشتباه می باشد. یک وکیل خوب تنها یک چیز را در دعوا مد نظر قرار می دهد و آن هم دفاع از حقوق و منافع موکل خود می باشد.در درجه بالاتر تعدادی از وکلا نیز هستند که در انتخاب موکل سعی میکنند وکالت اشخاصی را قبول نمایند که مطمئن باشند آن افرد ذیحق و ذینفع در دعوا می باشند.

انتخاب وکیل مطمئن

اگر شما نیز به دنبال انتخاب وکیل خوب در شهر تهران یا سایر شهرها می باشید بهتر است بدانید که وکیل خوب شخصی می باشد که احاطه و اشراف کامل به مسائل حقوقی داشته و در زمینه پرونده‌ای که قصد ارجاع آن را به وی دارید تجربه کافی را دارا باشد. شما می توانید از وکیل بخواهید سابقه کاری خود را در خصوص پرونده ای که قصد ارجاع به وی دارید به شما ارائه نماید. تصمیم وکیل در انتخاب راه مناسب جهت شروع دعوا و تسلط و احاطه کافی وی بر قوانین آیین دادرسی بسیار تاثیرگذار در احقاق حق شما خواهد بود. ممکن است وکیل تسلط و احاطه کافی بر قوانین داشته باشد اما نظر به نداشتن تجربه کافی در شروع دعوا تاکتیک های ابتدایی جهت حفظ مالی که بر سر آن نزاع وجود دارد را به کار نبسته و همین امر موجب شود طرف مقابل از غفلت وکیل سوء استفاده کرده و اقدام به انتقال مال خود بنماید.
.

وکیل
وکیل

برای مثال در دعوای مطالبه وجه چک اگر شما می‌دانید که طرف مقابل (صادر کننده چک) مال کافی جهت تادیه بدهی خود دارد اما با این وجود از پرداخت آن خودداری می نماید این موضوع را حتماً به وکیل خود اطلاع دهید. در صورتی که وکیل در این پرونده تجربه کافی جهت توقیف اموال را داشته باشد می‌تواند با اقدام سریع و به موقع اموال صادرکننده را شناسایی نموده و توقیف نماید. اما در صورتی که وکیل غفلت کرده و در موعد مقرر اقدام لازم را انجام ندهد صادر کننده چک بلامحل می تواند اموال خود را منتقل نموده و در این شرایط هیچ مبلغی عاید شما نخواهد شد.

 اهمیت تجربه وکیل در دعاوی مختلف 

برای مثال در یک دعوای ملکی علاوه بر اینکه وکیل باید دانش کافی در زمینه امور حقوقی مربوط به اموال غیر منقول را داشته باشد باید تجربه اجتماعی لازم را نیز از جهت اقتصاد جامعه و قیمت منطقه و محل جغرافیایی ملک و همچنین روابط بین اشخاصی که در دعوا درگیر هستند داشته باشد .در صورتی که ملک در محل خاصی واقع شده باشد وکیل میتواند با تاکید بر همین موضوع و کنار هم گذاشتن قرائن متفاوت ذهن قاضی را به سمت دلخواه خود جلب نماید.
در دعاوی مربوط به زمینهایی که موات اعلام میشوند آشنایی به جغرافیای منطقه و خاک شناسی نقش بسیار حائز اهمیتی دارد. 
.

.

وکیل
وکیل

دقت در تنظیم دادخواست و شکواییه توسط وکیل

وکیل دادگستری با تجربه و کاردان باید در هنگام تنظیم دادخواست یا شکواییه دقت و توجه کافی به جزئیاتی که موکل توضیح داده است را بنماید چرا که در صورت اشتباه در متن و یا مفاد نوشته ممکن است دعوا بی نتیجه باقی مانده و پیش از رسیدگی رد شود. برای مثال در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی تمامی ایادی سابق باید طرف دعوا قرار بگیرند و به عنوان خوانده به دعوا دعوت شوند. در صورتی که یکی از این اشخاص در لیست خواندگان نباشد دادگاه به استناد همین امر دعوا را رد خواهد کرد. یا در شکواییه تعیین محل وقوع جرم و همچنین عنوان مجرمانه و تاریخ وقوع جرم موثر در نتیجه شکایت خواهد بود. محل وقوع جرم تعیین کننده محل رسیدگی به شکایت و همچنین محل تحقیقات و کلانتری مربوطه می باشد در صورتی که محل وقوع جرم اشتباه در شکواییه درج گردد ممکن است پس از چندین ماه و یا حتی چندین سال دوندگی به علت عدم صلاحیت محلی دادگاه صادر کننده حکم، حکم صادره توسط مرجع بالاتر نقض گردد.
همچنین در انتخاب عنوان مجرمانه نیز وکیل باید توجه و دقت کافی را به کار بندد چرا که هر عنوانی میزان مجازات مشخص و منحصر به فرد داشته و همچنین تبعات خاص خود را دارد. برای مثال شکایت با عنوان کلاهبرداری پس از آنکه منجر به صدور محکومیت علیه متهم شود رد مال در پی خود خواهد داشت و از آنجایی که جرم کلاهبرداری با خیانت در امانت از نظر مبادی قانونی و عناصر تشکیل دهنده  و  نحوه وقوع جرم نزدیک به همدیگر می باشند در صورتی که جرم واقع شده به جای کلاهبرداری خیانت در امانت عنوان گردد رد مال شامل آن نشده و شاکی نهایتاً ناچار به طرح دادخواست حقوقی جهت به دست آوردن اموال خود خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 3.7]

مقالات مرتبط

برچسب ها:,

دیدگاه