وکیل کلاهبرداری اینترنتی

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

اهمیت وکالت تخصصی در امور جرایم سایبری

امروزه کامپیوترها نقش زیادی در تمام زندگی و کارهایمان دارند و تقریباً همه افراد جامعه به طور مستقیم یا غیرمستقیم با رایانه‌ها و گوشی‌های موبایل سروکار دارند. موضوع زمانی خطرناک خواهد شد که  این دستگاه‌ها به‌صورت آنلاین در فضای اینترنت فعالیت نمایید، همیشه خطرات کلاه برداری و فیشینگ پیشروی افراد خواهد بود و از این بابت حواسشان باید همیشه جمع باشد.

فضای اینترنت یک‌دنیای بسیار گسترده است که امکان انجام سرقت اینترنتی و جرائم مختلف دیگر نظیر کلاهبرداری‌ها را دارد و همین مسئله باعث شده تا مراجع قضایی و پلیس فتا هشدارهای زیادی بدهند پس ما باید این هشدارها را جدی بگیریم.

جرائم رایانه‌ای به تجارت الکترونیک نیز مرتبط هستند و ارتباط میان مجرم و شخص قربانی از طریق اینترنت انجام می‌گیرد. در این نوع کلاهبرداری‌ها افراد با جعل صفحات بانکی، دریافت اطلاعات حساب با شگردهای خاص و … می‌توانند از افراد مالی را تصاحب نمایند. در ادامه به توضیح کامل این نوع از کلاهبرداری خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه در تحصیلات آکادمیک رشته حقوق واحد درسی به نام جرایم سایبری یا جرایم اینترنتی به دانشجویان رشته  حقوق تدرسی نمیشود طبیعتا ایجاد تخصص با قبول وکالت در پرونده های مرتبط و کسب تجربه محقق میگردد. لذا جهت تفویض وکالت به وکیل دادگستری در راستای وکالت در پرونده مربوط به جرایم سایبری اطلاع از تجربیات ایشان در پرونده های مشابه حائز اهمیت میباشد.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

به عبارتی کلاهبرداری اینترنتی به استفاده از خدمات و نرم‌افزارهای آنلاین با دسترسی به اینترنت برای کلاهبرداری و استفاده از قربانیان گفته می‌شود. که شما می توانید از طریق مراجع قانونی به شکایت کلاهبرداری اینترنتی بپردازید

اصطلاح “کلاهبرداری اینترنتی” به‌طورکلی فعالیت جرایم اینترنتی را که از طریق اینترنت یا ایمیل‌ها انجام می‌گیرد شامل جرائمی نظیر سرقت هویت، فیشینگ و سایر فعالیت‌های هک شده برای دزدیدن پول و مال قربانیان از طریق خدمات آنلاین می‌باشد. این مشکل تنها در کشور ما وجود ندارد و سالانه میلیاردها دلار از افراد در سراسر جهان قربانی این موضوع می‌شوند. با گسترش اینترنت و پیچیده‌تر شدن تکنیک‌های جرائم، این ارقام همچنان در حال افزایش است.

مجازات کلاهبرداری‌های اینترنتی

طبق ماده 67 قانون تجارت الکترونیک، مجازات کلاهبرداری‌های اینترنتی از یک تا سه سال حبس و رد مال به شخص قربانی و پرداخت جزای نقدی معادل مال سرقت شده می‌باشد.

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در تهران بهترین روش جهت پیشبرد پرونده و موفقیت میباشد. ما می‌توانیم به شما در زمینه پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی کمک نماییم. هر سؤالی در این زمینه داشتید می‌توانید با ما مطرح نمایید.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

چگونه می‌توانیم شکایت کلاهبرداری اینترنتی را انجام دهیم؟

اگر به هر دلیلی از شما در فضای مجازی کلاهبرداری انجام شده است ابتدا باید به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه نمایید. دادسرا که وظیفه رسیدگی به مشکلات و جرائم اینترنتی را برعهده دارد و با تشکیل پرونده سریع و روند اجرای رسیدگی پرونده‌تان را به پلیس فتا ارجاع خواهد داد.

پلیس فتا که یک ارگان رسمی کشور است وظیفه رسیدگی به جرم‌های کلاهبرداری در اینترنت، جعل مدارک و اطلاعات، سرقت مالی، رسیدگی به تجاوز حریم خصوصی افراد و پخش تصاویر شخصی، هک سایت‌های اینترنتی و کامپیوتر اشخاص، جرائم اخلاقی و برخی از جرم‌های سازمان‌یافته را برعهده دارد.

همچنین یکی از روش‌های ساده‌تر در این زمینه مراجعه فرد قربانی به سایت پلیس فتا در اینترنت می‌باشد که سریعاً از طریق چت آنلاین می‌توانند با اپراتور مربوطه میتوانند مشکل ایجاد شده را مطرح سازند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه کسب نمایند. در این بخش مشخصات، نشانی و شماره تماس شما ثبت خواهد شد و می‌توانید به‌راحتی پیگیری کارتان را انجام دهید. یکی دیگر از راه‌های شکایت از کلاهبرداری اینترنتی مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌باشد که به‌راحتی در آنجا شکایت خودتان را تنظیم مینمایید.

همچنین اگر یک فروشگاه اینترنتی اقدام به دریافت وجه از شما به عنوان خریدار نموده و کالایی را تحویلتان نداده یا آن کالای مربوطه دچار عیب‌ونقص می‌باشد ولی شرایط وقوع جرم کلاهبرداری فراهم نباشد، شما می‌توانید از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد اقدام نمایید.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

وکیل کلاهبرداری اینترنتی نیز باتوجه‌به رشد فناوری در عصر دیجیتال تخصصی میباشد که در شغل وکالت ایجاد شده است، وکلایی که در زمینه کلاهبرداری اینترنتی فعالیت می‌کنند باید به قوانین مرتبط رایانه‌ای در کشور ایران مسلط باشند و بتوانند از حق‌وحقوق موکل خود دفاع نمایند.

آنها باید بتوانند حقوق ازدست‌رفته مردم را باز پس بگیرند، چند سالی است که دستگاه‌های قضایی باتوجه‌به افزایش چنین جرائمی در سطح جامعه، به تأسیس دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای اقدام نموده اند. چنین جرم‌هایی که پیچیدگی‌های خاص خودشان را در اثبات جرم رایانه و اینترنت دارند، نیازمند فردی متخصص و حرفه‌ای به فضای مجازی و قوانین و همچنین وکیل کلاهبرداری اینترنتی دارند. از وکلای جرایم کلاهبرداری به وکلای سایبری نیز یاد می‌شود و کاملاً تخصصی بر روی این جرم‌ها متمرکز می‌شوند و تلاش می‌کنند تمام حقوق ازدست‌رفته موکلین خودشان را اعاده نمایند.

در صورتیکه شما نیز درگیر جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت در فضای مجازی، توهین و فحاشی، اخاذی و تهدید به پخش اطلاعات شخصی شده اید و یا متوجه شده اید شخصی اکانت های متعدد به نام شما و با تصویر و عکس های شما ایجاد کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و یا ایجاد مزاحمت های غیر اخلاقی مینماید بهترین روش جمع آوری اطلاعات و اقدام فوری جهت جلوگیری از حذف داده ها میباشد. حتما در این شرایط با گروه وکلای مهراد تماس گرفته و از مشاوره متخصصین ما در جرایم سایبری بهره مند شوید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه