مشاوره با وکیل دادگستری

مشاوره با وکیل دادگستری

انتخاب وکیل دادگستری متخصص

هنگام بروز مشکل حقوقی ممکن است شما جهت پیدا کردن راهکار با دوستان و نزدیکان خود مشورت نمایید. ایشان نیز برحسب خیرخواهی که نسبت به شما دارند و با توجه به اینکه ممکن است قبلا دارای پرونده در دادگستری بوده باشند، بر حسب تجربیات به دست آورده از آن پرونده به شما راهکارهایی را ارائه نمایند. اما آیا صرف مشورت با اشخاص نزدیک و دوست جهت پیشبرد پرونده های حقوقی یا کیفری کفایت میکند؟

.

اهمیت موضوع مشاوره

فرض کنید شما به دلیل احساس درد در ناحیه قفسه سینه خود چند مدتی باشد که در رنج و سختی باشید  ممکن است در اولین اقدام این موضوع را به نزدیک ترین افراد و دوستانتان بازگو کنید. اما اگر احساس کنید که این درد از بین نمی‌رود و یا با گذر زمان و به مرور حالت بدتری را پیدا می کند به دنبال مراجعه به پزشک متخصص خواهید بود. در این زمان نیز ممکن است از دوستان و اطرافیان خود بخواهید که پزشک متخصص در این زمین را به شما معرفی کنند.

.

 

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

 

.

انتخاب وکیل دادگستری مناسب

همانطور که اشاره کردیم همه ما در صورتی که احساس درد و ناراحتی در بدن خود داشته باشیم پس از مدتی به دنبال پیدا کردن پزشک متخصص برای درمان خود خواهیم بود. مشکلات حقوقی نیز همانند درد هایی می باشد که بر وضعیت اقتصادی و یا روانی زندگی ما وارد میشوند، ممکن است شخصی با فحاشی و توهین به شما قصد آزار و اذیت و لکه دار کردن حیثیتتان را داشته باشد. و یا شخص دیگری به علت درگیری و منازعه صدماتی را به بدن شما وارد آورد. یا فردی با ایجاد اعتماد در شما و زمینه سازی با هدف بردن اموال شما اقدام به ترغیب شما برای سرمایه گذاری در پروژه های خود کند، و پس از اینکه به او اعتماد کرده و سرمایه خود را در اختیار وی گذاشتید متوجه شوید که از ابتدا قصد کلاهبرداری و بردن اموال شما را داشته است.

در این موارد پس از اینکه شما احساس کردید از نظر جسمی و یا مالی متضرر شدید دنبال راهکاری برای جبران آن خواهید بود. ممکن است در ابتدا از دوستان و نزدیکان خود مشاوره بگیرید و یا اینکه آنها با مشاهده وضعیت شما و با توجه به دلسوزی که نسبت به شما دارند خودشان راهکارهایی را ارائه کنند. باید بدانید در این موارد نیز همانند حالتی که درمان درد خود را به فردی متخصص و پزشکی حاذق می سپارید، برای جبران ضررهای مالی یا جسمی وارد به خود نیز باید با وکیل متخصص در این زمینه مشورت نموده و پیگیری پرونده خود را به وی بسپارید.

.

چرا باید پیگيری پرونده به وکیل سپرده شود؟

 محاکم حقوقی یا کیفری به شما اجازه اشتباه و آزمون و خطا نمی دهند. در صورتی که دعوای شما به درستی مطرح نشود بدون توجه به اینکه حقی از شما ضایع خواهد شد دعوای مطروحه را رد می نمایند.

با توجه به اینکه جبران خسارت وارده و همچنین مدت زمان لازم برای برگزاری جلسه رسیدگی بسیار طولانی می باشد در صورتی که دعوای شما به علت ایرادات شکلی یا ماهیتی رد شود حداقل یک سال از دستیابی به حق خود عقب خواهید ماند. فرض کنید به علت تعرض همسایه به ملک شما در زمان ساخت آپارتمان خود می‌خواهید علیه او دادخواست خلع ید مطرح نمایید اما به علت راهنمایی اشتباه و مشورت با افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند، دعوای تصرف عدوانی علیه او مطرح میکنید. در این صورت شما از دادگاه رسیدگی کننده انتظار دارید که حکم به تخریب و یا قلع و قمع بنا صادر کند. از زمانی که دادخواست خود را مطرح می نمایید تا زمانی که حکم دادگاه صادر شود ممکن است شش یا هفت ماه به طول انجامد، و در شرایطی که قرار کارشناسی صادر شود این موضوع باعث میشود روند رسیدگی بیش از یک سال به طول انجامد. در نهایت به علت اینکه زمان طرح دادخواست خلع ید خود قلع و قمع بنا را از دادگاه نخواسته اید چنین حکمی صادر نمی‌شود.

.

 

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

 

.

لذا توصیه ما به شما این است که حتماً قبل از اینکه اقدام به طرح دعوا نمایید با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید.

گروه وکلای مهراد این تضمین را به شما می دهد که در صورت مشاوره با وکلای متخصص گروه و در نتیجه آن سپردن پرونده‌های خود به این گروه دعاوی مطروحه در دادگاه را به درستی و با نهایت دقت و توجه طرح نماید. و در صورتی که نیاز به طرح دعوای جدیدی باشد با طرح موضوع در جلسات هم اندیشی که هر هفته در محل دفتر گروه برگزار می شود بهترین راه حل را انتخاب نموده و اقدام به طرح دعوایی درست مینماید. لذا شما میتوانید با خیالی آسوده انجام کار خود را به ما بسپارید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 20 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, , ,

دیدگاه