مشاوره با وکیل دادگستری

مشاوره با وکیل دادگستری

شناسایی وکیل پایه یک

قطعاً برای شما در طول زندگی و در مواجهه با مسائل مختلف ضرورت مشورت با وکیل متخصص پیش خواهد آمد. محتمل ترین موضوعی که در زندگی هر شخص پیش می آید بحث انحصار وراثت می باشد که امری ناگزیر و اجتناب‌ناپذیر است. بعد از فوت اطرافیان شما جهت تعیین تکلیف در خصوص امور مالی ایشان باید در گام اول گواهی انحصار وراثت دریافت شود. شوراهای حل اختلاف مرجع صالح برای صدور چنین گواهی ای می باشند. همچنین ممکن است نظر به فعالیت کاری شما جهت خرید و فروش کالا، فروشنده از تحویل کالا به شما خودداری نماید، یا چک هایی که خریدار به شما داده در سر موعد پاس نشود و شما در این موارد ناچارا باید دعوای مطالبه وجه چک و یا الزام به تحویل مبیع مطرح نمایید و به دنبال راه‌حلی برای اجرا گذاشتن چک باشید.
ممکن است در زندگی مشترک درگیر مشکلات شده و یا قبل از ازدواج جهت آگاهی از عناوین مطرح از جمله مهریه و همچنین نفقه یا اجرت المثل ضرورت مشورت با وکیل متخصص در امور خانواده را احساس نمایید. اما در این موارد از کجا باید متوجه شویم که شخصی که به او مراجعه می‌کنیم پروانه وکالت دارد و در درجه دوم وکیل پایه یک می باشند یا خیر؟
برای صدور پروانه وکالت دو مرجع وجود دارد.

یک کانون وکلای دادگستری.

دو قوه قضاییه.
هر کدام از این مراجع سایت مختص به خود را دارند که در بخشی از سایت امکانات لازم جهت جستجوی نام وکلایی که از این دو مرجع پروانه وکالت دریافت کرده‌اند وجود دارد. میتوانید با وارد کردن نام و نام خانوادگی وکیل خود در این سایتها و موتورهای جستجوگر آن از اعتبار پروانه وکالت ایشان و مدت آن آگاهی به دست بیاورید.

.

 

وکیل دادگستری
وکیل دادگستری

 

 

.

ضرورت مشاوره با وکیل متخصص

علاوه بر این موضوع پس از آنکه از داشتن پروانه وکالت توسط وکیل مطمئن شدید باید بررسی نمایید که آیا آن وکیل تخصص کافی جهت موضوعی که در خصوص آن به وی مراجعه می‌کنید دارد یا خیر؟
موضوعات حقوقی به قدری گسترده می باشد که در هر نقطه‌ای از جامعه و در هر سازمان یا ارگان دولتی و غیردولتی ضرورت وجود وکیل متخصص و یا مشاوره حقوقی احساس می‌شود و شما به هر اداره که مراجعه نمایید، قطعاً آن اداره دارای بخش حقوقی جهت تنظیم قراردادها و حل و فصل اختلافات خود می باشد و از طرفی به علت گستردگی مسائل حقوقی این امکان برای تمامی وکلای دادگستری وجود ندارد که در همه زمینه ها دارای تخصص باشند.
تحصیلات وکیل در دوره کارشناسی رشته حقوق به دو بخش حقوق عمومی و همچنین فقه و حقوق تقسیم می‌شود. بیشتر دانشجویان حقوق در همان رشته حقوق عمومی و در دوره کارشناسی تحصیلات خود را تکمیل می نمایند. در این دوره تمامی مسائل حقوقی از جمله امور جزایی و کیفری و مسائل مربوط به قانون تجارت و همچنین حقوق بین الملل عمومی و خصوصی و سایر مسائل حقوقی در سطح ابتدایی به دانشجویان تدریس می شود، با توجه به واحدهایی که دانشگاه ارائه می نماید دانشجویان در این دوره باید قانون مدنی که در خصوص روابط شخصی افراد می باشد و همچنین قانون آیین دادرسی مدنی و قانون تجارت را در زمینه دعاوی حقوقی و قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری را در زمینه دعاوی کیفری مطالعه و بررسی نمایند. واحدهای اختیاری نیز در حقوق خصوصی حقوق ثبت و همچنین مسائل مالیاتی و دیگر مسائل اختصاصی حقوق تدریس می شود. با مطالعه قوانین مذکور دانشجوی حقوق درک کلی از مباحث عمومی حقوق به دست آورده و در صورتی که با دقت و به درستی این موارد را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد می‌تواند نظر به دانش مکتسبه در امر قضاوت یا وکالت فعالیت داشته باشد.

تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق

بعد از گذراندن دوره کارشناسی و اخذ مدرک لیسانس حقوق توسط دانشجو او می‌تواند نظر به علاقه ای که در مباحث حقوقی برای او ایجاد شده جهت تحصیلات تکمیلی خود در رشته حقوق جزا و جرم شناسی و یا حقوق خصوصی و یا حقوق مالکیت معنوی و یا حقوق بین الملل و سایر رشته های حقوقی تحصیل نماید. در این دوره بررسی قوانین خاص و جزئی تر و پرداختن به موضوعات تفصیلی و مبنایی آن رشته مخصوص با دقت بیشتری انجام می شود. در دوره کارشناسی ارشد و دکترا آرای حقوقی و مقالات منتشر شده در همان رشته خاص توسط دانشجویان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و درک جامع‌تری از مسائل حقوقی به دست می‌آورند که می‌تواند در رشته شغلی آنها موثر باشد. شما میتوانید با پرس و جو از وکیلی که به وی مراجعه می نمایید متوجه شوید که او در چه رشته ای تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داده است. در صورتی که پرونده‌ای که قصد مشورت در خصوص آن با وکیل داریم در زمینه مسائل تجاری و حقوقی باشد ترجیحاً باید به وکیلی مراجعه کنید که در رشته حقوق خصوصی تحصیل نموده است اگر مشکل پیش آمده برای شما در خصوص مسائل کیفری از جمله کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا ضرب و جرح و سایر مسائل جزایی باشد باید به وکیلی مراجعه کنید که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل کرده است. البته این به آن معنا نیست که وکیلی که در رشته جزا و جرم شناسی تحصیلات تکمیلی خود را سپری کرده امکان وکالت در پرونده های حقوقی از جمله الزام به تنظیم سند رسمی و یا مطالبه وجه چک و یا مسائل خانواده از جمله مطالبه مهریه و طلاق را نداشته باشد بلکه نظر به تحصیلات تکمیلی او در صورتی که در رشته تخصصی خود وکالت نماید قطعاً نتیجه مطلوبی را می‌تواند به دست آورد.

.

 

وکیل دادگستری
وکیل دادگستری

 

.

نتیجه مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

زمانی که شما از داشتن پروانه وکالت توسط وکیل مطمئن شدید و با تحقیقات بعمل آمده از رشته تحصیلی او آگاهی پیدا کردید می توانید با تعیین وقت قبلی به دفتر وکیل انتخابی خود مراجعه نموده و مشکل پیش آمده را برای وی بیان کنید بسیار پیش می‌آید که اشخاصی که جهت مشاوره حقوقی به گروه وکلای مهراد مراجعه می‌کنند از آنجایی که در ذهن خود تمامی مسائل را سپرده و نسبت به آن آگاهی دارند از بیان جزئیات به وکلای ما خودداری می کنند و آنچه که مدنظر خودشان می باشد را مطرح می نمایند، اما این نکته را باید گوشزد کنیم که در مراجعه به وکیل اولاً تمامی موارد را صادقانه و بدون کم و زیاد بیان کنید. دوما تمامی جزئیاتی که هرکدام به نظر خودتان ذکر آنها اهمیتی ندارد را مطرح نمایید چرا که ممکن است از همان جزئیات نکاتی برداشت شود که در ارائه مشاوره حقوقی بهتر به شما موثر باشد.
گروه وکلای مهراد این افتخار را دارد که ضمن همکاری با وکلای متخصص و باتجربه کارنامه درخشانی را در تمامی موضوعات حقوقی از جمله مسائل مربوط به حقوق خصوصی و حقوق جزا و امور خانواده و همچنین مسائل مربوط به اراضی و املاک و شهرداری ها به دست آورده و مراجعین به دفتر گروه همواره رضایت نسبی در خصوص عملکرد وکلای ما داشته و نتیجه مورد نظر خود را به دست می آورند.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 15 میانگین: 4.7]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه