مشاوره حقوقی در تهران

مشاوره حقوقی در تهران

چرا باید برای انجام امور حقوقی به مشاوره مراجعه کنیم؟

در صورت وقوع مشکل حقوقی برای شما با توجه به اینکه آشنایی با اصطلاحات حقوقی و روند رسیدگی و آیین دادرسی در محاکم دادگستری مستلزم مطالعه زیادی در زمینه موضوعات حقوقی و بررسی قوانین میباشد بهتر است به وکیل متخصص جهت مشاوره حقوقی مراجعه نمایید. با پیشرفت زندگی در جامعه و افزایش ارتباطات و تخصصی شدن امور قطعاً یک فرد توانایی کسب تخصص و تجربه در تمامی زمینه هایی که ممکن است برای او پیش آید را ندارد. از همان دوره تحصیل و پس از انتخاب رشته فرد باید انتخاب کند که در چه رشته ای میخواهد ادامه تحصیل بدهد و نتیجه شغلی آن رشته چه خواهد بود. همانطور که ما با ایجاد بیماری در بدنمان به دنبال پزشکی متخصص جهت مداوای بیماری هستیم و یا برای ساختن ساختمان به دنبال مهندسی متخصص جهت این کار هستیم. در امور حقوقی نیز که در آن تخصصی نداریم بهتر است مشاوره حقوقی با وکیل متخصص داشته باشیم.

 

مشاوره حقوقی جهت حضور در دادسراهای تهران

با توجه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها، در امور کیفری برای اینکه بازپرس یا دادیار رسیدگی کننده فردی را به عنوان مجرم به دادگاه معرفی نماید باید عناصر سه گانه جرم محقق شده و برای او محرز باشد. قطعا اصطلاح عناصر سه گانه جرم برای شما که آشنایی با اصطلاحات حقوقی ندارید واژه ای ناشناس میباشد و هیچ اطلاعاتی در اینخصوص جهت دفاع از خود در دادسرا ندارید. همچنین میزان تامینی که دادسرا از متهم اخذ مینماید باید متناسب با جرم و ضررو زیان وارده به مشتکی عنه باشد و در صورتیکه شما اطلاعاتی در اینخصوص نداشته باشید ممکن است با صدور قرار نامناسب به ناچار بازداشت شده و تا معرفی وثیقه در زندان بمانید. از همین رو مشاوره حقوقی با وکیل متخصص و تفویض وکالت به وی میتواند در سرنوشت شما موثر باشد و از همین رو بسیار حائز اهمیت است.

.
مشاوره حقوقی تهران
مشاوره حقوقی تهران
.

 انتخاب مشاور در دعاوی حقوقی

انتخاب مشاور متخصص در زمینه امور حقوقی نیز امری اساسی و مهم می باشد. از آنجایی که افراد معمولاً هیچ آشنایی با پیشامدهای حقوقی و پرونده های مطروحه ندارند، ممکن است در انتخاب مشاور حقوقی دچار اشکال شوند، چرا که این انتخاب به سادگی انتخاب سایر متخصصین نمی باشد. برای مثال زمانی که فردی در ناحیه پا احساس ناراحتی و درد دارد می‌داند که باید به متخصص در آن زمین مراجعه کند. در واقع شناسایی محل درد به شناسایی متخصص در آن زمینه کمک می کند اما در امور حقوقی از آنجایی که در کشور ما وکیل متخصص هنوز آنچنان که باید تعریف نشده و جا نیافتاده فردی که قصد مشورت با مشاوره حقوقی و وکیل دادگستری دارد نمی‌داند که باید به چه شخصی مراجعه کند. البته بعضا پیش می آید که در پرونده هایی نظیر پرونده های قتل یا امور بانکی نام چند وکیل به عنوان افراد متخصص از سایر وکلا پر رنگ تر می شود، اما موضوعات حقوقی صرفاً در این موارد خلاصه نشده و دنیایی از امور تخصصی نیز در این زمینه وجود دارد. در صورتیکه شما حاصل یک عمر تلاش و زحمت خود را پس انداز کرده و اقدام به خرید آپارتمانی جهت سکونت نموده اید فرض کنید فروشنده از تنظیم سند رسمی به نام شما خودداری کند یا بعد از خرید آپارتمان و تنظیم سند متوجه شوید که ملک خریداری شده دارای ایرادات و عیوب اساسی بوده و اصلا قابل استفاده نمیباشد. در این صورت چه اقدامی باید انجام شود؟ از چه خیاراتی برای فسخ معامله میتوان استفاده کرد؟ آیا اصطلاح اسقاط کافه خیارات در مبایعه نامه تنظیمی ذکر گردیده است؟ اصلا این اصطلاح به چه معنایی میباشد؟ اینها پرسش هایی میباشد که پاسخ به آن تنها در صلاحیت وکیلی متخصص و با تجربه میباشد و در صورت وقوع کوچکترین اشتباه ممکن است حاصل یک عمر زحمت و تلاش شما از بین برود.

.


.

نحوه انتخاب مشاور حقوقی متخصص

فرض کنید شما پس از اینکه قصد خرید ملکی را داشتید و با فروشنده اقدام به تنظیم مبایعه نامه نمودید در زمانی که فروشنده باید اقدام به تنظیم سند نماید و به صورت رسمی سند را به شما منتقل کند از انجام این کار امتناع ورزد. یا پس از وقوع عقد نکاح با توجه به اختلافات پیش آمده در صدد جدایی هستین و حل اختلافات مالی ناشی از ازدواج برای شما  امری غیر ممکن گردیده است در این شرایط شما احساس می کنید که باید به وکیل متخصص مراجعه کنید اما جهت مشاوره حقوقی با وکیل و بعد در انتخاب وکیل مردد میشوید.

از آنجایی که امور حقوقی و خانواده نیز مانند سایر رشته ها به شاخه های تخصصی تقسیم می شود بهتر است در این مورد پیشینه و سابقه تحصیلی وکیل را جستجو و یا از خود او بپرسید. وکیلی که در رشته حقوق خصوصی تحصیلات خود را سپری کرده قطعاً گزینه مناسبی برای مشاوره حقوقی و یا سپردن پرونده دعوای الزام به تنظیم سند رسمی و یا طلاق و مطالبه مهریه می باشد. چرا که قطعاً فردی که در این رشته دارای تحصیلات تخصصی می باشد پرونده های زیادی را نیز در این خصوص پیگیری و مدیریت کرده و انتخاب درستی جهت مشورت نمودن و پیگیری کار شما است.

.

 

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

 

.

انتخاب مشاوره حقوقی متخصص در تهران

در صورتی که پرونده مطروحه در شهر تهران در حال رسیدگی میباشد قطعا اولین اولویت برای انتخاب وکیل مناسب وکیلی میباشد که در تهران دفتر وکالت داشته و فعالیت تخصصی انجام میدهد. از آنجاییکه محاکم دادگستری از جمله محاکم حقوقی و کیفری و دادسراها در شهر تهران در نقاط مختلف شهر دایر شده و شعب بسیار متعددی وجود دارد شناسایی روند رسیدگی در این دادگاه ها و رویه حاکم بر آنها مستلزم این است که وکیل دادگستری چندین سال در شهر تهران وکالت نموده باشد. لذا از همین رو اولویت اول برای انتخاب وکیل باید اشتغال وی در شهر تهران باشد. در گام بعدی بسته به پرونده مطروحه باید به دنبال تخصص وکیل دادگستری باشید. در صورتیکه پرونده در خصوص موضوعات خاص نظیر جرایم اقتصادی یا اختلافات کلان با بانک ها و یا امور مربوط به ثبت علائم تجاری و سو استفاده از برند باشد با توجه به اینکه این موارد بسیار تخصصی میباشند معمولا با جستجوی ابتدایی لیستی از وکلایی که به طور تخصصی در این موارد مشغول به فعالیت هستند به دست میاید. اما در خصوص پرونده های عمومی تر نظیر پرونده های مربوط به امور خانواده و یا چک و سفته و کلاهبرداری و خیانت در امانت با توجه به اینکه فعالیت در این زمینه ها توسط بیشتر وکلا صورت میگیرد برای اطلاع از تخصص و تجربه وکیل بهتر است با ذکر سوالاتی در اینخصوص و پرسش از خود وکیل از میزان موفقیت وی در این پرونده ها اطلاع کسب کنید.

 

مشاوران حقوقی گروه وکلای مهراد

گروه وکلای مهراد این افتخار را دارد که طی همکاری با کادری متخصص که شامل چندین وکیل با تحصیلات عالیه در رشته‌های متعدد حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی و حقوق بین الملل می باشند این امکان را دارد که انتخاب وکیل مناسب جهت مشاوره را برای شما انجام داده تا بتوانید با بهره گیری از دانش و تجربه ایشان در پرونده ارجاعی موفق باشید. نظر به همکاری وکلای متعدد با تخصص های  گوناگون با گروه مهراد اولین خدمت قابل ارائه به موکل این میباشد که وکیلی متخصص به وی معرفی میشود. پس از مشاوره حقوقی با وکیل معرفی شده که بسته به اهمیت موضوع ممکن است در یک یا چندین جلسه صورت بگیرد در صورتیکه مشاوره ارائه شده کافی جهت اخذ نتیجه مطلوب نباشد شما میتواند با تفویض وکالت به وکیل معرفی شده پیگیری امور خود را به وی سپرده و از اخذ نتیجه مورد نظر اطمینان داشته باشید.

جهت مشاوره حقوقی می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره حضوری یا تلفنی هماهنگی لازم را انجام دهید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 65 میانگین: 4.9]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, , ,

نظرات کاربران

  1. با عرض سلام برای طلاق خواستم بپرسم میشه ظرف یک ماه انجام داد؟ یه عده میگن امکان نداره یه سری میگن یه هفته ای میگیرن

دیدگاه