نقش وکلا در حل مشکلات مردم

نقش وکلا در حل مشکلات مردم

نقش وکلا در حل مشکلات مردم

افزایش سطح دانش بشری سبب شد تا علم حقوق به عنوان ابزاری برای دادرسی مردم و وکلا مشاوری برای حل مشکلات مردم شناخته شوند. هر چقدر که مشکلات مردم پیچیده تر و روابط بین افراد تیره تر شد، نیاز به وکیل خبره و باتجربه بیش از پیش احساس شد. در این مقاله تیم تخصصی گروه وکلای مهراد با بررسی ریشه های اصلی مشکلات مردم در شرایط کنونی تلاش دارند تا انواع جرایم کنونی جامعه را بررسی کرده و در نهایت مطرح ترین وکیل حاضر در کشور را معرفی کنند.

 

گروه وکلای مهراد
گروه وکلای مهراد

 

خودخواهی فرد ناهنجار، اصلی ترین عامل مشکلات مردمی

یکی از اصلی ترین عامل شکایات مردمی و تیترهای تنظیم شده در برگه های دادخواست، مربوط به رفتارهای اجتماعی ناهنجار می باشد. متاسفانه افرادی وجود دارند که شرایط نامطلوب زندگی باعث شده تا برخی از رفتارهای نامناسب را تبدیل به عادات رفتاری و گاهی تبدیل به نماد رفتاری خود کنند. اینگونه افراد سعی دارند در زندگی قوانین خود را پیش ببرند و مشکلات زیادی در جامعه به وجود می آورند.
از آنجایی که رفتارهای ناهنجار این افراد ریشه در کودکی و سال های اولیه زندگی آنان دارد، بنابراین شخص با اطلاعات سطحی نمی تواند مشکلات خود را با اینگونه افراد حل کند و به دانش تخصصی یک وکیل خبره نیاز دارد. وکیل باتجربه به واسطه تحصیل در علم حقوق مدنی به تمامی قوانین روابط بین افراد و حقوق آنها بدون توجه به موقعیت اجتماعی آنان تسلط کامل دارد و زبان هر شخصی را بهتر از یک روانشناس می فهمد.

 

معصومیت در پشت میله های زندان- مشکل حل نشده مردم

در مقابل، اشخاص ممکن است زندگی بسیار معمولی داشته باشند ولی به صورت ناآگانه درگیر یکسری اتفاقات و جریانات غیرقانونی شوند. همان طور که می دانید بسیاری از افراد که با دست بند فلزی راهی زندان ها می شوند، یا به صورت ناآگانه مرتکب اشتباه شده اند و یا اینکه هیچ اشتباهی ندارند ولی انقدر زبان قوی و دانش تخصصی برای اثبات بی گناهی و معصومیت خود ندارند. در این شرایط نیز برگه های کتاب های مربوط به قوانین حقوقی و قضایی که وکلا در دانشگاه تحصیل کرده اند، می تواند برگه شاهدی برای اثبات بی گناهی خیلی از این افراد بی گناه باشد.
از جمله این افراد می توان به اشخاص دارای چک های برگشتی، رانندگان درگیر در تصادفات، افراد ضامن جهت وام بانکی دیگری، اشخاص بدهکار به ارگان های دولتی به دلیل از کار افتادگی و امثال آنها اشاره کرد که گاهی نه تنها هیچگونه اشتباهی مرتکب نشده، بلکه قصد کمک رسانی به افراد دیگر نیز داشته اند.

 

جرایم و مشکلات مردم از دیدگاه وکلا

از نظر وکلا جرایمی که در جامعه اتفاق می افتد، ممکن است به صورت جرایم علیه انسان، جرایم علیه اموال و مالکیت و جرایم علیه امنیت و آسایش عموم باشد. در این مقاله قصد داریم درباره جرایم علیه انسان و اصلی ترین مشکلات انسان امروزی صحبت کنیم.
به طور کلی جرایم علیه انسان، جرایمی هستند که بر علیه بدن (یا جسمیت) و یا شخصیت معنوی یک انسان رخ می دهد. به عبارت دیگر، آن دسته از کارهای ناخوشایندی که به بدن یا شخصیت یک شخص آسیب رسانده یا توهین کند، جرم حساب شده و شدیدترین مجازات ها را در پی خواهد داشت.
از انواع جرایم مربوط به جسم انسان می توان به قتل و ضرب و جرح اشاره کرد. هر گونه صدماتی که به جسم انسان وارد شده و منجر به مرگ او شود، قتل نام دارد و اگر به مرگ منتهی نشود، ضرب و جرح نامیده می شود. سقط جنین، تصادفات رانندگی و نقص عضو از جرایم علیه جسمانیت حساب می شود.
جرایم علیه شخصیت نیز به مجموعه رفتارهای ناشایستی گفته می شود که به شخصیت شخص توهین کرده و از نظر معنوی به شخص آسیب رساند که از جمله این جرایم می توان به توهین و فحاشی، نشر اکاذیب و دروغ، افشای اسرار حرفه ای، هتک حرمت از طریق مکالمات تلفنی، تهدید اشخاص، توقیف غیرقانونی، آدم ربایی، قاچاق انسان و امثال آنها اشاره کرد.

 

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

 

گروه وکلای مهرداد- مهری برای اختتام پرونده ها

گروه وکلای مهراد یکی از برجسته ترین مجموعه ای است که در حال حاضر با ده ها وکیل پایه یک دادگستری همکاری دارد و از طریق بهره مندی از دانش تخصصی آنان توانسته است کارنامه درخشانی در رضایتمندی موکلین خود به دست آورد.
از عمده فعالیت این مجموعه می توان به ثبت برند و تجاری سازی شرکت، وصول مطالبات، دعاوی حقوقی و کیفری، دعاوی مسائل خانواده به خصوص اختلافات زناشویی و امثال آنها اشاره کرد که می تواند معمای پیچیده پرونده های مذکور را با استفاده از قوانین و حکام اساسی حل کند.
همچنین یکی از برجسته ترین وکلای این مجموعه مهدی نائینی (سرپرست گروه) است که سهم بسیار درخشانی در کسب رضایتمندی موکلین در مجموعه وکلای مهراد داشته است.
مهدی نائینی، وکیل پایه یک دادگستری به واسطه سالها فعالیت در امر وکالت، توانسته است دانش بسیار کاملی در زمینه بررسی روابط بین اشخاص و دادرسی حقوق آنان به دست آورد. همچنین تحصیل دانش لازم در زمینه حقوق مدنی در دانشگاه ها این امکان را برای ایشان فراهم ساخته است که روابط بین افراد جامعه با یکدیگر را صرف نظر از عنوان و جایگاه اجتماعی آنان تحلیل کرده و با تکیه بر قواعد و قوانین اساسی بتواند حقوق شخص یا اشخاص یک جامعه را دادرسی کند.
بررسی اختلافات پیچیده بین اشخاص در پرونده های حقوقی مختلف مانند حقوق جزایی و کیفری، حقوق ثبتی، اخذ مجوزهای شهرداری، حقوق املاک سبب شده است تا مهدی نائینی بتواند کلید معماهای پیچیده افراد را با استفاده از ماده های راهگشای قوانین اساسی بگشاید و حضوری اثربخش در دادخواست های صاحبان پرونده (خواهان یا شخصی که دادخواست را مطرح کرده است) داشته باشد.
همچنین همکاری با شرکت ها و هلدینگ های دولتی و خصوصی گوناگون سبب شد تا مهدی نائینی یکی از مطرح ترین وکیل پایه یک دادگستری در کشور باشد. از جمله این شرکت ها می توان به قرارگاه خاتم الوصیا، شرکت هواپیمایی ایران، شرکت کشت و صنعت شادبه، شرکت آریا تجارت سده (برنج خاطره)، شرکت هایدا باستان (ساندویچ هایدا) و هلدینگ مقصود و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 

جمع بندی

با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که نقش وکیل در حل مشکلات مردم به قدری مهم است که در بسیاری از موارد عدم حضور وکیل در دادگاه امکان رسمیت یافتن آن را سلب می کند و این نشان می دهد حضور وکیل در دادگاه برای ایجاد عدالت و حفظ حقوق مشروع صاحبان حق چقدر ضروری است؛ چرا که وکلا تخصص و دانش کاملی در زمینه حقوق مدنی و قوانین اساسی دارند. از طرف دیگر، تمامی افرادی که مرتکب گناه شده و به عنوان مجرم در پشت میله های زندان خاموش می مانند، ممکن است گناهکار نبوده و توان اثبات معصومیت خود را نداشته باشند. از این رو، در این مقاله تلاش شد تا کارآزموده ترین وکیل پایه یک دادگستری، مهدی نائینی معرفی شود تا با بررسی سوابق همکاری ایشان با شرکت های مطرح در ایران و همچنین سوابق تحصیلی ایشان بتوانید معمای پرونده حقوقی و قضایی خود را به ایشان بسپارید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 27 میانگین: 4.7]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه