مشاوره حقوقی با وکیل

مشاوره حقوقی با وکیل

چرا باید در پرونده های پیش آمده با وکیل مشورت کنیم؟

اهمیت مشاوره حقوقی از این جهت است که بحث وکالت در پرونده های حقوقی و یا کیفری و همچنین ثبتی نیز مانند سایر مسائلی که در طول زندگی برای افراد پیش می آید امری تخصصی می باشد. قطعاً شما در مواجهه با بیماری که شناختی از آن ندارید جهت معالجه به پزشک متخصص مراجعه می نمایید. در بحث وکالت نیز زمانی که پرونده‌ای برای شما پیش می آید و یا دادخواستی علیه شما مطرح شده و یا شکواییه علیه شما به ثبت می رسد از آنجایی که ممکن است در طول زندگی با چنین موضوع و پیشامدی مواجه نشده باشید حتماً باید جهت پیشگیری از وقوع مسائل ناهنجار در روند زندگی خود با فردی که در این زمینه متخصص است مشورت کنید.

 

تقسیم بندی پرونده های ارجاعی جهت مشاوره حقوقی

همانگونه که شما در زمان ارجاع پرونده جهت مراجعه به دادگاه ارشاد می‌شوید که به دادگاه حقوقی و یا کیفری مراجعه کنید وکلای دادگستری نیز بسته به تخصصی که به دست آورده اند تمایل جهت وکالت در یکی از این زمینه‌ها را دارند، گروه وکلای مهراد یکی از معتبرترین موسسات حقوقی می باشد که ضمن همکاری با وکلای متخصص در زمینه پرونده های کیفری، جزایی و همچنین پرونده های حقوقی و مباحث مربوط به املاک و شهرداری ها و بانک ها این امکان را برای شما فراهم آورده است که هر پرونده‌ای که با آن مواجه شده اید را بتوانید به این گروه سپرده و از حصول نتیجه مطلوب اطمینان داشته باشید.

.

مشاوره با وکیل
مشاوره با وکیل

.

نحوه عقد قرارداد با وکیل دادگستری

در صورتی که شما مستقیماً به شخص وکیل دادگستری مراجعه نمایید نحوه انعقاد قرارداد به این صورت میباشد که در خصوص انجام امور مربوط به پرونده پیش آمده باید یک قرارداد وکالت که دارای سه برگ سفید، قرمز و سبز می باشد توسط شما به عنوان موکل و وکیل امضا شود یکی از این برگه ها که معمولاً برگه قرمز می باشد متعلق به موکل، برگه سبز رنگ متعلق به وکیل و برگه سفید رنگ جهت ارائه به محکمه دادگستری می باشد. در اوراق وکالتنامه نام وکیل و محل اشتغال او و همچنین شماره پروانه وکالت و از طرفی نام و نام خانوادگی موکل و نشانی وی و نام طرف مقابل که باید دعوا علیه او مطرح شود یا اقدام به طرح دعوا علیه شما نموده است، همچنین موضوع وکالت و حدود اختیارات وکیل درج می شود. بهتر است در قسمت نام موکل تمامی مشخصات شما از جمله کد ملی، نشانی کامل و تاریخ تولدتان درج شود. همچنین در قسمت انتهایی اوراق وکالت نامه میزان حق الوکاله نیز درج می گردد و پس از آن وکالت نامه توسط وکیل و موکل امضا می‌شود.

 

انعقاد قرارداد جهت پرداخت حق الوکاله

همانطور که گفته شد برای شروع رابطه کاری با وکیل دادگستری ابتدا باید به ایشان وکالت داده شود که این امر با امضای اوراق وکالتنامه که سه برگ می باشد انجام می شود. در اوراق سه برگی قسمتی جهت درج حق الوکاله وجود دارد، اما از آنجایی که تعرفه حق الوکاله بسیار ناچیز بوده و مربوط به سالهای گذشته می باشد معمولاً در قسمت مربوط به حق الوکاله در وکالتنامه حق الوکاله ای که بر اساس تعرفه تعیین شده است نوشته می شود و طی قرارداد مجزایی میزان دقیق حق الوکاله و نحوه پرداخت آن مشخص می شود و به امضای وکیل و موکل می رسد.

 

سوال نحوه پرداخت حق الوکاله می تواند اقساطی باشد؟

این سوال بسیاری از موکلین می باشد که به موسسات بزرگ حقوقی از جمله گروه وکلای مهراد مراجعه می نمایند. نحوه پرداخت حق الوکاله امری اختیاری بوده و کاملاً بسته به توافق طرفین دارد. معمولاً وکلایی که مستقلاً اقدام به قبول پرونده و وکالت در آن می نمایند نیمی از مبلغ حق الوکاله را در ابتدای کار و نیم دیگر را پس از از صدور رای دریافت می کنند، اما از آنجایی که با توجه به مبالغ سنگین هزینه های دادرسی ممکن است پرداخت نیمی از حق الوکاله در ابتدای امر موکلین را با مشکل مواجه کند گروه وکلای مهراد در انعقاد قراردادهای مالی با موکلین خود کاملاً اوضاع و شرایط مالی ایشان را در نظر گرفته و بسته به توافقی که ذاتاً مورد رضایت موکلین می باشد پرداخت حق الوکاله را به صورت اقساط و باز هم با توجه به توان پرداخت موکل و حتی بعضا کل حق الوکاله را در پایان کار از موکل دریافت می کند.

.

وکیل متخصص
وکیل متخصص

.

معرفی وکیل متخصص

یکی از محاسن انعقاد قرارداد با موسسات حقوقی این میباشد که در صورتی که موسسه مورد نظر با وکلای متعددی همکاری داشته باشد می تواند بسته به پرونده ای که به آن ارجاع می گردد و تخصص وکلای خود هدایت و پیگیری پرونده را به وکیل متخصص بسپارد. قطعاً با توجه به گستردگی مباحث حقوقی وجود قوانین بیشماری که هر روزه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد احاطه و تسلط بر همه این قوانین به ‌نحوی که وکیل دادگستری بتواند از این قوانین جهت مشاوره حقوقی و وکالت در پرونده های ارجاعی به درستی استفاده کند وجود ندارد. از همین رو ضرورت ایجاد تخصص در امور حقوقی به درستی احساس می شود. گستردگی دنیای حقوق به حدی می باشد که ضرورت وجود چندین مشاوره حقوقی و وکیل در هر اداره و سازمان و ارگانی احساس می‌شود، با تصویب قوانین مربوط به شهرداری و نحوه شهرسازی و امور مربوط به توسعه و عمران شهرها لزوم وجود وکلایی که احاطه بر قوانین مصوب در این زمینه دارند احساس شده و این امر باعث گردیده که برخی از وکلا صرفاً در امور مربوط به شهرداری ها وکالت نمایند. همچنین است پرونده های مربوط به امور بانکی با توجه به اینکه نظام بانکی دائماً در حال تغییر و تحول بوده و هر روزه بخشنامه‌های متعددی از بانک مرکزی و وزارتخانه صادر می شود قطعاً احاطه و تسلط بر همه قوانین و بخشنامه ها توسط وکیل که به صورت عمومی فعالیت می کند وجود ندارد. لذا این امر باعث شده که عده‌ای از وکلا صرفاً در امور مربوط به بانک ها و نحوه وام گیری و تسویه وام وکالت نمایند. همچنین است در پرونده های مربوط به امور ثبتی از جمله ثبت علامت تجاری و ثبت شرکتها و همچنین ثبت اسناد و املاک و پرونده‌های مربوط به امور خانواده از جمله طلاق و مهریه و نفقه و پرونده های حقوقی و کیفری از جمله الزام به تنظیم سند رسمی و ابطال سند و یا قتل و کلاهبرداری و خیانت در امانت هرکدام نیاز به تحصیل و تحقیق در زمینه مربوط به خود و آرای صادره و بررسی تفصیلی نظریه دکترین حقوقی و احکام صادره از محاکم می باشد.
لذا با توجه به آنچه گفته شد قطعاً تسلط بر تمامی موارد مذکور توسط یک شخص امری غیر محتمل میباشد. از همین جهت موسسات حقوقی همواره سعی بر این دارند که با بهره گیری از دانش و تخصص وکلایی که در تمامی این زمینه ها تحصیل و تحقیق و تفحص نموده اند امکان اخذ نتیجه مطلوب در زمینه تمامی پرونده های ارجاعی را برای موکلین خود فراهم نمایند.

 

اهمیت انجام کار توسط وکیل متخصص

همانطور که گفته شد با توجه به گستردگی مباحث حقوقی و موضوعات پیش آمده در محاکم دادگستری شما باید به وکیلی مراجعه نمایید که در آن زمینه دارای تخصص باشد. در صورتی که از علم و اطلاع وکیلی که میشناسید اطمینان کامل دارید بهتر است مستقیماً با خود شخص وکیل طرف قرارداد شده و مذاکره نمایید. اما در صورتی که از تخصص وکیل در زمینه پرونده پیش آمده مطمئن نیستید بهتر است به موسسات حقوقی معتبر مراجعه نمایید. جهت اینکه متوجه شوید آیا موسسه‌ای که به آن مراجعه میکنید دارای اعتبار کافی برای انجام وکالت در پرونده شما می باشد یا خیر بهتر است با مدیر موسسه دیداری داشته باشید قطعاً مدیر موسسه باید وکیل پایه یک دادگستری باشد چرا که بسیار پیش آمده موسساتی که مدیران آنها دارای پروانه وکالت نبوده و با سوء استفاده از کارآموزان وکالت پرونده های ارجاعی موکلین را بدون توجه و دقت کافی انجام داده و دعوایی که می بایست قطعاً به نفع موکلین صادر می‌شد علیه ایشان صادر گردیده است. متاسفانه باب سوء استفاده در تاسیس موسسات حقوقی باز شده و اشخاصی که هیچ سابقه تحصیل حقوقی و وکالت نداشته‌اند به صرف آشنایی جزئی و وجود رابطه با محاکم دادگستری اقدام به تاسیس موسسات حقوقی نموده و از پروانه های کارآموزی کارآموزان وکالت که هیچ تجربه ای ندارند سوء استفاده کرده و موجب عدم رضایت موکلین و مراجعین خود شده اند.

.

مشاوره با وکیل دادگستری
مشاوره با وکیل دادگستری

.
موسسه حقوقی در درجه اول باید توسط وکیل دادگستری پایه یک اداره شود و وکلایی که در آن مشغول به فعالیت هستند حتماً باید دارای سابقه کافی و تخصص در زمینه ای که مدعی میباشند باشند. گروه وکلای مهراد ضمن همکاری با ده‌ها وکیل دادگستری که هر کدام در رشته خاصی تحصیلات تکمیلی خود را گذرانده و تخصص کافی به دست آورده‌اند و همچنین سابقه وکالت چندین ساله در آن زمینه خاص را دارند موفق به کسب کارنامه درخشانی در خصوص پرونده های ارجاعی و موفقیت در بیش از 1450 پرونده ای که قبول وکالت نموده است می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 14 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه