اهمیت مشاوره حقوقی

اهمیت مشاوره حقوقی

علت ضرورت مشاوره حقوقی

ضرورت مشورت در هر کاری که آگاهی و تخصص در خصوص آن نداریم به شدت احساس می شود. زمانی که ما در طول زندگی با پدیده و رخداد جدید مواجه می شویم که هیچ ذهنیت قبلی نسبت به آن نداشتیم و یا قصد انجام کاری را داریم که هیچ تخصصی در خصوص آن نداشته باشیم ضرورت مشورت کردن با افراد متخصص در آن زمینه کاملاً ملموس می باشد.

برای مثال در صورتی که شما خانه ای ویلایی داشته باشید و قصد ساخت آپارتمانی چند طبقه در آن را داشته باشید و از آن جایی که ساختن ساختمان و تکمیل آن به تنهایی از عهده شما بر نخواهد آمد لاجرم باید با مهندسین و استادان متخصص در این زمینه مشورت نموده و از تخصص آنها استفاده نمایید و یا در حالتی که بیماری و دردی را در بدن خود حس می کنید و با انجام کارهای ابتدایی احساس رفع درد نداشته باشید ناچاراً باید به پزشک متخصص در آن خصوص مراجعه نموده و از ایشان کمک و راهنمایی بخواهید. همینطور در کلیه امور جاری زندگی که پیشامدهای جدید محسوب شده و یا شما در آن خصوص تجربه و تخصص کافی نداشته باشید توصیه می شود که با افراد متخصص در آن زمینه مشورت نمایید.

ضرورت مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری

فرض کنید برای شما برگه ابلاغیه از دادگاه ارسال شده است. با مطالعه برگه متوجه می‌شوید که ابلاغیه از شعبه ۴ بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران برای شما ارسال گردیده و در متن آن شما را به عنوان مطلع به دعوا دعوت کرده است. اما هیچ اطلاعی ندارید دعوای مطروحه از جانب چه شخصی در دادسرا مطرح شده و نقش شما در شکایتی که در حال بررسی می باشد چیست. در این خصوص ممکن است باتوجه به ابلاغی که برای شما آمده که معمولاً در آن نوشته می‌شود ظرف ۵ روز مهلت برای حضور دارید. بدون مراجعه به وکیل دادگستری متخصص در امور کیفری یا همان وکیل کیفری به دادسرا مراجعه نمایید.

هرچند که در متن ابلاغیه شما را به عنوان مطلع به دعوا دعوت نموده اند اما این احضاریه می تواند مقدمه ای برای احضار شما به عنوان متهم باشد. چرا که ممکن است بازپرس رسیدگی کننده به شکواییه بخواهد در گام اول اظهارات شما را استماع نماید و در صورتیکه اقناع وجدانی پیدا کرد که شما متهم به انجام جرم مورد ادعای شاکی می باشید از آن پس شما را به عنوان متهم به جلسه رسیدگی دعوت کند. لذا اظهارات اولیه شما در این دعوا که به عنوان مطلع به آن دعوت شده اید از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. چرا که اگر بدون ذهنیت قبلی و بدون اطلاع و آگاهی از مباحث و مسائل حقوقی مطالبی را در صورت جلسه بازجویی اذعان کنید این موضوع می تواند در مراحل بعدی رسیدگی که شما به عنوان متهم به آن دعوت می شوید اقرار علیه خودتان محسوب شده و به استناد همین اظهارات اولیه کیفرخواست علیه شما صادر شود.

.

 

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

 

.

توصیه و پیشنهاد

لذا توصیه ما به شما این است که مخصوصاً در امور کیفری که عواقب ناخوشایندی نظیر مجازات حبس و یا شلاق و یا قصاص در پی دارد جهت جلوگیری از پیشامدهای ناخوشایند حتماً در مراجعه اولیه به دادسرا با وکیل دادگستری متخصص در زمینه مطروحه مشورت نمایید و ترجیحاً ایشان را همراه خود داشته باشید.

مشاوره حقوقی در تهران

همانطور که در مثال مذکور آوردیم ممکن است ابلاغیه برای شما از طرف دادسرای ناحیه یک تهران صادر شده باشد، و شما با وکیل متخصص در اصفهان آشنایی داشته باشید از آنجایی که موضوع دعوای کیفری شما را با ارگان ها و ادارات مختلف درگیر می کند و نیازمند مراجعات مکرر و پیگیری مجدانه دارد در صورتی که شما پیگیری کار خود را به وکیلی بسپارید که با محل دادسرا فاصله زیادی دارد و یا در شهر دیگری سکونت داشته باشد قطعاً ایشان نمی تواند به صورت مطلوب شما پیگیری کارتان را عهده دار شود. چرا که در دعاوی کیفری معمولاً استعلامات متعددی از سازمانها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی انجام می شود و بسیاری از امور نیز به دست ضابطین قضایی یعنی کلانتری‌ها انجام می شود.  طبعاً پیگیری کار نیازمند رفت و آمد زیاد و مراجعات متعدد دارد. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم مخصوصاً در امور کیفری با وکلای متخصص در شهر محل وقوع جرم و محل دادسرا مشاوره حقوقی انجام دهید و پیگیری کار خود را به ایشان بسپارید تا بتوانند با کیفیتی مطلوب  و پشتکار بالا هدایت و مدیریت پرونده شما را عهده دار شوند.

اما در امور حقوقی هر چند که اثبات وقایع نیازمند مطالعه بسیار و بررسی احکام و آرای زیادی دارد اما مراجعات به دادگاه به نسبت دعوای کیفری معمولاً کمتر می باشد لذا در صورتی که شما وکیل متخصصی را در امور حقوقی جهت وکالت در پرونده زیر نظر داشته باشید می‌توانید حتی در صورتی که محل دفتر وکالت وکیل در شهر دیگری باشد پیگیری پرونده حقوقی خود را به وی بسپارید گروه وکلای مهراد این افتخار را دارد که با توجه به همکاری با  متخصص در کلیه زمینه های حقوقی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:,

دیدگاه