ثبت برند و علامت تجاری صنعتی

ثبت برند و علامت تجاری صنعتی

شرکت ها و خارخانجات بزرگ و کوچک صنعتی برای تولید قطعات مختلف نیازمند دانش خاصی جهت بدست آوردن فرمول ترکیب آلیاژها و همچنین ساخت قالب های کارآمد با کمترین میزان خطا میباشند چرا که اکثر قطعات به کار رفته در دستگاه های بزرگ در صورت داشتن کمترین میزان خطا(بزرگ یا کوچک بودن حتی در حد یک میلیمتر) صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد کرده و میتواند چرخه تولید بزرگترین کارخانه ها را متوقف کند.
لذا پی بردن به این اطلاعات و ساخت قالب مناسب میباشد که خروجی و محصول قابل استفاده را در پی دارد بسیار حائز اهمیت است و دستیابی به این دانش و حفظ آن دارای اهمیت بسیاری برای مدیران کارگاه ها و کارخانجات میباشد. پس از این اقدام است که مشتری کالای مناسب را شناسایی کرده و اقدام به خرید آن مینماید و در صورت رضایت مندی، دائما خرید خود را از این کارخانه انجام میدهد.

لزوم ثبت علامت صنعتی

کالایی که به این نحو و با گذراندن این پروسه در بازار جایگاه خود را بدست می آورد ممکن است مورد سو استفاده قرار گرفته و توسط رقبا و افراد سود جو نیز تولید شود ولی با کیفیتی کمتر از کیفیت کالای اصلی. این اقدام اعتبار چندساله یک کالا و کارخانه را زیر سوال میبرد و خسارت جبران ناپذیری را به واحد تولیدی وارد میکند.
اما در صورتیکه تولید کننده از ابتدا اقدام به ثبت اسم کالای خود نموده باشد در صورتیکه رقیب وی قصد سو استفاده داشته باشد میتواند با اقدام کیفری از اقدام وی جلوگیری نماید.
کالاهای مربوط به طرح صنعتی در طبقه بندی کالاها در طبقه 6 و 7 به شرح ذیل قرار گرفته است.
طبقه برند و علامت صنعتی
طبقه۶- فلزات معمولی و آلیاژهای آن ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان های فلزی قابل حمل و نقل و انتقال، مواد فلزی خطوط راه آهن، کابل ها و سیم های غیر الکتریکی انواع سیم ها از فلزات معمولی، آهن آلات، اقلام کوچک سخت افزار فلزی، انواع لوله و تیوب فلزی (مجراهای فلزی)، گاوصندوق ها، کالاها از فلز معمولی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، سنگ های معدنی فلزات.
طبقه۷- ماشین ها و ماشین آلات (ابزار ماشین)، انواع موتورها (به غیر از موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین آلات و قطعات انتقال نیرو (غیر از موارد مربوطه به خودروهای زمینی)، ابزار کشاورزی (غیر از ابزاری که با دست کار می کنند)، ماشین های جوجه کشی، دستگاههای اتوماتیک فروش که با سکه کار می کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند صنعتی برای شخص حقیقی

ثبت نام جهت ایجاد کارتابل
شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت
نمونه علامت
مجوز فعالیت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری صنعتی برای شخص حقیقی

ثبت نام جهت ایجاد کارتابل
شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضا
روزنامه تاسیس شرکت
روزنامه آخرین تغییرات شرکت
جواز تاسیس یا پروانه کسب
نمونه علامت

در صورت نیاز به وکیل جهت ثبت علامت صنعتی، گروه وکلای مهراد با داشتن کادری متخصص از بهترین وکلای پایه یک دادگستری موضوع ثبت برند و ثبت علامت تجاری شما را به بهترین وکیل دادگستری که تجربه و تخصص کافی در زمینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد سپرده تا در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه نتیجه مطلوب را برای شما بدست آورد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 5 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

نظرات کاربران

  1. سلام، من کارمند شرکتی هستم، ما قصد داریم چند تا از تولیداتمون رو به ثبت برسونیم و مسولیت این کار به من داده شده، چه مدارکی باید آماده کنم؟

    1. سلام. سوالتون دقیق مطرح نشده. آیا شکل ظاهری تولیداتتون براتون اهمیت داره یا اسمشون. اگر ظاهر تولیدات مهمه باید ثبت طرح صنعتی کنید اگر اسم هستش در قالب ثبت برند میشه

      1. سلام من تو شرکتمون قالب های مورد نیاز برای شرکت های تولید ظروف تولید می‌کنیم می خواستم چندتا از این قالب‌ها را اسماشون را به ثبت برسانم چطور میتونیم به بنده کمک کنید

دیدگاه