ثبت برند و علامت تجاری در ایران

ثبت برند و علامت تجاری در ایران

ثبت برند و علامت تجاری در ایران

همه جوانان و افراد مسن یا کم سن و سال که در عرصه تولید و فعالیت های اقتصادی مشغول به فعالیت میباشند به دنبال راه حلی جهت مطرح شدن در جامعه میباشند به نحوی که سر زبانها افتاده و به عبارتی نقل محافل گردند.
تولید کننده برای ایجاد کسب و کار ابتدا نیازمند سرمایه است که این سرمایه یا ناشی از آورده خود او میباشد که معمولا از طریق اخذ وام از بانک ها و یا موسسات مالی انجام میشود که روندی طولانی و طاقت فرسا دارد و یا در پی سرمایه گذاری شخصی خارجی میباشد که این شخص نیز ممکن است شخص حقیقی و یا شخصی حقوقی اعم از دولتی و یا خصوصی باشد.
پس از جذب سرمایه که سنگ بنای اولیه و مهمترین بخش شروع فعالیت تولیدی میباشد نوبت به جذب نیروی کار میرسد. این نیرو پس از گزینش های اولیه و مصاحبات متعدد از بین متقاضیان گلچین شده و استخدام میشود و همچنین بسیاری از تولید کنندگان اعتقاد دارند حتی دستگاه های اتوماتیک نیز نیروی کار میباشند و میبایست در خرید آنها و نحوه و میزان استفاده از آن بسیار نکته سنج بود.

زمان ثبت برند و علامت تجاری

پس از این روند یعنی جذب سرمایه و نیروی و خرید دستگاه ها و نصب آن کلید شروع کار زده شده و مجموعه شروع به فعالیت مینماید که این مجموعه میتواند شامل دو یا سه نفر و یا هزاران کارمند و کارگر باشد.
به هر حال اهمیت مطلب در این است که پس از طی این روند طولانی بالاخره محصولی از این فعالیت بدست میاید که میتواند محصولی صنعتی مانند فلزات و ماشین آلات سنگین و یا مواد خوراکی مانند شیر و لبیات و کیک و ماکارونی و یا حتی یک ساندویچ معمولی و یا آجیل و…. باشد. محل بحث خروجی این نمی باشد بلکه اهمیت آن خروجی و یا همان محصول تولید شده می باشد. و دقیقا اینجاست که زمان ثبت برند میباشد و تولیدکننده باید به فکر انتخاب نام برای علامت تجاری خود باشد.

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری

فکر کنید شخص یا مجموعه ای پس از گذراندن این مراحل که هر کدام زحمات بسیار و پیگیری های مجدانه ای میخواهد به محصولی دست پیدا کرده و تبلیغات گسترده ای بسته به نوع محصول در سطح محله یا رادیویی و تلویزیونی انجام داده تا کالای خود را به جامعه معرفی نماید و نتیجه این تبلیغات نیز بازار پر فروش و پر رونقی برای او ایجاد نموده است، اینجاست که پای سودجویان به میان آمده و درواقع بدون دردسر میخواهند کلیه این اقدامات بدون زحمت برای خود نمایند. اینجاست که اهمیت ثبت اسم و یا لوگوی محصول تولیدی به چشم می آید. اگر مجموعه مورد مثال اقدام به ثبت اسم و یا علامت کالای خود ننموده باشد یک فرد و یا مجموعه سود جو به راحتی میتواند کالای تولیدی را که ماه ها یا سالها روی آن کار شده و با تبلیغات بسیار اعتبار و جایگاهی در بازار مصرفی پیدا کرده است را مال خود نماید.

نحوه ثبت برند و چگونگی ثبت علامت تجاری سوال بسیاری از متقاضیان ثبت علامت تجاری میباشد، لذا گروه وکلای مهراد جهت جلوگیری از این موضوع و در راستای تثبیت حقوق مراجعه کنندگان عمده فعالیت خود را در زمینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری قرارداده و با توجه به سابقه درخشان در این زمینه تعهد مینماید ثبت برند شما را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه انجام داده که این امر مستقیما توسط وکلای متخصص مجموعه در اداره ثبت علامت تجاری صورت میپذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 8 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, , ,

نظرات کاربران

    1. در اداره مالکیت معنوی هر متقاضی برای ثبت برند یا طرح صنعتی و یا اختراع باید صفحه ای برای خود درست کنه همه اظهارنامه های اون شخص در اون صفحه میاد و در واقع یه آرشیو کلی از کارهای شخص در دسترس خودش و اداره قرار میگیره

دیدگاه