نحوه تخلیه سرقفلی توسط وکیل

نحوه تخلیه سرقفلی توسط وکیل

موارد تخلیه سرقفلی

وکیل دادگستری متخصص در موضوعات مربوط به دعاوی ناشی از سرقفلی در صورتی که قصد تخلیه ملکی را داشته باشد باید ابتدا با موارد تخلیه و نحوه تخلیه سرقفلی آشنا باشد. موارد تخلیه سرقفلی در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 احصا گردیده که یکی از آن موارد تخلیه به استناد تعدی و تفریط مستاجر میباشد. تعدی و تفریط به معنای انجام عملیاتی توسط مستاجر است که موجب ورود خسارت و صدمه به ملک میگردد. جهت تنظیم دادخواست در این زمینه وکیل دادگستری باید تسلط کافی بر این موارد داشته باشد.

 

نحوه طرح دعوای تخلیه سرقفلی

تنظیم دادخواست در این دعوی از اهمیت خاصی برخوردار است و ذکر نکات و موارد ایجاد شده در ملک و خرابی های به بار آمده و ارتباط آن با عملیات مستاجر بسیار نکته قابل توجهی میباشد. از همین رو نمونه ای از دادخواست تنظیم شده در این مورد به اشتراک گذاشته میشود.

 

دادخواست تخلیه سرقفلی

ریاست محترم مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران

با ادای احترامات شایسته اینجانب ….. با ایفاد وکالت نامه شماره 93609 ملصق به تمبر مالیاتی و فتوکپی مستندات به پیوست  وکالتا از جانب خواهان آقای مهرداد …. به استحضار عالی میرساند:

1- موکل به استناد سند مالکیت شماره پلاک ….. فرعی از 5555  مفروز از 1697 فرعی از اصلی مذکور مالک یک دستگاه آپارتمان به مساحت 78.95 متر مربع به نشانی خ مطهری خ کوثر ک مدائن پلاک 12 واحد3 میباشد.

2-ملک مذکور در تاریخ 1366.2.19 به موجب اجاره نامه رسمی شماره 1111111 تنظیمی در دفتر اسناد رسمی333337 تهران به خوانده ردیف اول و مورث خواندگان ردیف 2 الی 4 برای مدت پنج سال توسط مالک وقت، شرکت فرگون اجاره داده میشود و مالکیت ملک مذکور در سال 1388.4.18 به موکل منتقل میشود.

3- خواندگان از ابتدای موعد اجاره از پرداخت مال الاجاره در زمان تعیینی امتناع ورزیده و هربار پرداخت اجاره بها منوط به اخطار دفتر خانه و تعدیل آن منوط به طرح دادخواست بوده است بعلاوه در طول مدت استفاده بدون رعایت نکات لازم جهت حفظ ارزش و اساس ملک و بدون اذن موجر با برداشتن دیوار درون ملک و همچنین تبدیل آشپزخانه به اتاق کار و ورود آسیب جبران ناپذیر به اساس ملک مورد اجاره به نحوی که در حال حاضر قابل استفاده نبوده و متروک میباشد علی رغم اینکه در متن اجاره متعهد گردیده اند مورد اجاره را همانند روز اول صحیح و سالم تحویل موجر نمایند در استفاده از مورد اجاره تعدی و تفریط نموده و قابلیت استفاده از مورد اجاره را از بین برده اند.

4- لذا بنا بر مراتب فوق از دادگاه محترم تقاضای ارجاع امر به کارشناس مربوطه در صورت لزوم و صدور حکم تخلیه به استناد تعدی و تفریط به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

 پس از ارجاع پرونده به دادگاه قاضی رسیدگی جهت احراز تعدی و تفریط در ملک قرار ارجاع به کارشناسی صادر مینماید تا با انجام کارشناسی توسط کارشناس خبره دادگستری معین شود آیا تعدی یا تفریط در ملک صورت گرفته یا نه.

نمونه ای از لایحه درخواست انجام کارشناسی جهت استحضار به اشتراک گذاشته میشود.

 

ریاست محترم شعبه ۱۱ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران

ضمن عرض سلام

احتراماً در خصوص پرونده کلاسه ۹۸88۸۸ موضوع دادخواست تخلیه عین مستاجره از جانب موکل به استناد بند ۸ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ با توجه به تعدی و تفریط صورت گرفته در ملک توسط مستاجرین به استحضار می رساند:

 مورد اجاره در سال ۱۳۶۶ و برای مدت ۵ سال به مستاجرین اجاره داده می شود و هیچ مبلغی بابت سرقفلی به موکل پرداخت نمی گردد، اما علیرغم این امر و در حال حاضر مستاجر از تخلیه عین مستاجره امتناع نموده و اجاره‌بها را نیز در موعد معین پرداخت نمی نماید و هر بار جهت دریافت اجاره بها موکل ناچاراً دادخواست تعدیل و متعاقب آن از طریق دفترخانه تنظیم کننده سند اقدام به صدور اخطاریه می نماید.

طی مدت ۳۳ سالی که آپارتمان در ید مستاجر می باشد ایشان نه تنها هزینه‌ای بابت تعمیرات ملک و حفظ و نگهداری آن صورت نداده‌اند بلکه با اقداماتی نظیر تخریب دیوار حمالی که آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌نماید و همچنین تغییر محل آشپزخانه و از بین بردن دیوار یکی از اتاق ها برابر با نظر کارشناسی انجام شده مورخ ۱۵ /۶ /۱۳۹۳ (پیوست 1) که در آن ذکر گردیده برابر با اجاره نامه تعداد اتاق ها چهار اتاق بوده اما در زمان کارشناسی سه اتاق در ملک وجود داشته و همچنین عدم رسیدگی به وضعیت لوله های آب سرویس بهداشتی و شوفاژ موجب شده اند نم زندگی در کف ساختمان و سقف آپارتمان زیرین صورت گرفته و همچنین نظر به اینکه در حال حاضر چندین سال است از ملک استفاده نمی نمایند آپارتمان در وضعیت متروک قرار دارد و با توجه به سن بالای ساختمان امکان خرابی در آن بسیار بالاست.

 لذا با توجه به موارد مذکور و نظر به تخصصی بودن امر تقاضای ارجاع به کارشناسی جهت بازدید ملک و تعیین وضعیت آن از آن مقام محترم مورد استدعاست.

طرح دعاوی مربوط به تخلیه ملک از موضوعات فنی و تخصصی حقوقی بوده که انجام آن از عهده هر وکیل دادگستری بر نمیاید. لذا بهتر است جهت انجام این کار با وکلایی که تجربه و سابقه کافی در این زمینه دارند مشورت نمایید. گروه وکلای مهراد ضمن همکاری با وکلای متخصص دادگستری آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی به شما عزیزان میباشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 18 میانگین: 4.9]

مقالات مرتبط

برچسب ها:,

دیدگاه