طلاق به درخواست زوجه

طلاق به درخواست زوجه

چطور میتوان درخواست طلاق از جانب زن مطرح نمود؟

طرح دادخواست طلاق از جانب زوجه نظر به اینکه در نظام حقوقی ایران حق طلاق با مرد میباشد امری دشوار و اثبات آن نیاز به کسب تجربه و دانش زیادی دارد. معمولا خانم هایی که امیدی به ادامه زندگی مشترک ندارند و به دنبال قطع رابطه هستند به دلیل اینکه حق طلاق با ایشان نمیباشد درگیر مشکلات زیادی میشوند و اثبات موارد قانونی جهت صدور حکم الزام زوج به طلاق نیز امری سخت و دشوار میباشد.به همین جهت نمونه ای از لایحه تنظیمی در اینخصوص به اشتراک گذاشته میشود.

.

.

ریاست محترم دادگاه

ضمن عرض سلام و اهداء تحیات وافره

 احتراماً در خصوص پرونده کلاسه …….. موضوع درخواست طلاق از جانب موکله برخی از رفتارهای زوج را که موجب عدم امکان بقای زندگی مشترک شده و از مصادیق بارز ایجاد عسروحرج برای زوجه می باشد حسب الاظهار موکله به شرح ذیل به استحضار عالی میرساند.

1- خوانده از بدو امر و شروع زندگی مشترک پایبند به زندگی نبوده و دائماً در ارتباط با زنان مختلف بوده به نحوی که در ماه سوم از ازدواج ایشان همسر سابق خوانده به نام …… که همسر صیغه ای وی بوده است ساعت ۲ بامداد با وی تماس گرفته و با وجود حضور موکل در منزل خوانده به مدت یک ساعت با وی صحبت کرده و در این مورد هیچ پاسخی به موکل نمی دهد.

2- نظر به اینکه موکله به شغل ….. مشغول می‌باشند دفتر ایشان در خیابان ……… و دارای سه اتاق است که یک اتاق در اختیار خوانده بوده و بدون پرداخت اجرت المثل و اجاره بها از آن استفاده می کرده است و چندین بار با خانم هایی که جهت انجام امور حقوقی خود به دفتر موکل مراجعه مینمودند ارتباط برقرار کرده و موجب بی اعتباری و هتک حرمت موکله شده و حتی با یکی از ایشان در همان دفتر و به صورت پنهانی صیغه موقت جاری نموده  که این رفتار ناپسند و دور از شأن وی خدشه مهمی به اعتبار اجتماعی و شغلی موکل وارد نموده که جبران ناپذیر می باشد.

 

تبیین توضیحات ابتدایی

3- مدت سه سال است که خوانده با خانمی به نام …….. در ارتباط می باشد که حسب  اقرار خود وی با شخص مذکور عقد موقت جاری نموده و منزلی در ساختمان‌های …… با کلیه لوازم برای وی گرفته است، دوست موکله شاهد عینی در محل و حین اقرار بوده و حاضر به ادای شهادت در محضر دادگاه محترم می باشد همچنین در سه سال آخر زندگی مشترک خوانده از روز شنبه تا دوشنبه در منزل برادر خود بوده و از روز سه شنبه تا جمعه نیز با ظاهری آراسته به ……. و منزل همسر دوم خود می رود و عملاً زندگی مشترک را ترک کرده و در اثبات این امر علاوه بر شهادت شاهد دستخط خانم ……. نیز قابل ارائه میباشد که ایشان نوشته است «شارژ ساختمان مهرگان و آب و برق را ……. تا تاریخ 1396.10.26پرداخت نموده.»

4- منشی دفتر موکل نیز به علت حضور دائمی در دفتر کار شاهد و ناظر ارتباط خوانده با زنان مختلف بوده و یک بار نیز به موکله می گوید آقای ……. مدتی است که با خانمی در ارتباط است و از صبح با او در حال صحبت میباشد و عکس او را در صفحه تلفن و کامپیوتر خود گذاشته که با دیدن این عکس توسط موکله نیز بحث و مشاجره ایجاد میشود لکن خوانده موضوع را انکار و مثل سایر موارد زیر بار رابطه نامشروع خود نمی رود.

.

 

طلاق از طرف زن
طلاق از طرف زن

 

.

تاکید بر موارد مورد اهمیت

5- خانمی به نام  ….. به مدت یک سال و نیم با خوانده در ارتباط بوده و دائماً به دفتر کار وی رفت و آمد داشته و همچنین در فضای مجازی نیز با یکدیگر مرتبط بوده اند و در اعتراض موکل به این موضوع مبنی بر قطع ارتباط با همسرشان وی اذعان میکند«شوهر تو به من پیشنهاد داده و الان هم دست از سر من برنمیدارد.»

6- یکی از مراجعه کنندگان به موکله خانمی از کشور …..  بوده اند که جهت انجام امور ….. خود به ایران آمده به دفتر موکله مراجعه مینمایند، خوانده شماره تلفن ایشان را نیز گرفته و با او ارتباط برقرار می‌کند و در نهایت امر شخص مذکور به موکله پیام داده و می‌گوید «شوهر شما به بنده پیشنهاد رابطه داده در حالی که من دارای همسر و متاهل می باشم» و به همین علت رابطه کاری فیمابین قطع می گردد.

7- از دیگر رفتارهای زوج که دائما آن را تکرار نموده و موجب رنجش خاطر موکله میشود ترور شخصیت ایشان  نزد دوستان و فامیل و آشنایان وی می باشد به نحوی که در تمامی مجالس ایشان را تحقیر نموده و می گویند « او پیرزن است و من را ول نمی کند و به من چسبیده »و طوری وانمود میکند که گویی وی از زندگی با موکله ناراضی و موکله اصرار بر دوام رابطه دارد.

8- خوانده شکی دائمی به موکله داشته و به صورت مستمر به ایشان تهمت داشتن روابط نامشروع با دیگران را می‌زند به نحوی که ایشان را با همکاران …… حتی راننده آژانس و برادر خود خوانده منتسب نموده و مدعی داشتن رابطه نامشروع با این افراد می باشد لاکن هیچ دلیلی جهت اثبات این ادعا نداشته و تنها با تکرار این موضوع موجب رنجش خاطر موکله و ایجاد ذهنیت منفی در اطرافیان وی شده است.

 

عدم حسن معاشرت

9- خوانده هیچگونه حسن معاشرت و همکاری در زندگی مشترک با موکله نداشته و دائماً با فرزندان و خانواده وی درگیر شده و در مجالس و مهمانی ها ایشان را همراهی نمی کند به نحوی که در سال‌های اخیر حتی در تعطیلات نوروزی وی را همراهی ننموده و موکله این ایام را به تنهایی گذرانده و این در حالی است که خوانده با زنان غیر مرتبط وقت میگذراند.

10- اخیراً با ایجاد درگیری بین خوانده و پسر موکله با ضربات چوب، دست وی را شکسته و همچنین با فراخواندن داماد خویش پسر موکله را مورد ضرب و شتم با قمه و شمشیر قرار داده اند به نحوی که ایشان چندین روز در بیمارستان گذرانده که عکس آن به پیوست تقدیم میگردد. همچنین داماد خوانده با تحریک وی عمداً با خودرو به موکله زده و وی را مجروح می‌نماید که پرونده شکایت در این خصوص در دادسرای …… تحت کلاسه بایگانی ….. در حال رسیدگی میباشد.

11- در طول زندگی مشترک خوانده با موکله وی اموال متعددی از ایشان به طرق مختلف  تحصیل نموده است که ملزم به استرداد آن میباشد از جمله، یک هکتار زمین در …. را با فریب و نیرنگ از موکله گرفته و همچنین نظر به اینکه موکله خود به شغل ….. مشغول می‌باشند در طول ۱۳ سال زندگی مشترک با خوانده بیش از ۶۰ مورد را برای وی انجام داده که خوانده تنها قول پرداخت حق الزحمه را به ایشان  داده است، سوابق تمامی پرونده‌ها در ……….. موجود و قابل ارائه میباشد. همچنین در طول زندگی مشترک ریالی بابت نفقه و هزینه‌های جاری زندگی از جانب خوانده پرداخت نشده و تمامی هزینه ها به استثنای هزینه آب و برق به عهده موکله بوده است که با استعلام از حسابهای ایشان متوجه این مهم خواهیم شد مضافا تمامی وسایل زندگی مشترک به استثنای یخچال را موکله فراهم نموده در صورتی که این امر از وظایف زوج می باشد، از بدو امر از دفاتر متعلق به موکل در….. استفاده تجاری نموده بدون اینکه ریالی هزینه بابت اجاره بها و اجرت المثل پرداخت نماید.

.

 

طلاق از طرف زن
طلاق از طرف زن

 

.

اشاره به نکات جزئی

16 میلیون تومان بابت بدهکاری ایشان به برادر ……بوده است که موکله در ازای آن و به اصرار خوانده پرونده…. ایشان را قبول نموده و بنابراین می گردد که خوانده این هزینه را به موکله پرداخت کند، همچنین 20 میلیون تومان هزینه انگشتر الماس وی توسط موکله پرداخت شده است و دو فقره چک 7 میلیون تومانی و دو فقره چک 5 میلیون تومانی متعلق به موکله بابت بدهی به آقای ….، 27 میلیون تومان بابت بازسازی باشگاه ورزشی خویش و 8 میلیون و 900 هزار تومان بابت بدهی به آقای …. و 3 میلیون و 500 هزار تومان بابت بدهی به آقای ….. و 4 میلیون و 800 هزار تومان بابت بدهی به آقای …و 4 میلیون تومان جهت ثبت نام مدرسه دخترخوانده توسط موکله پرداخت شده است. همچنین 42 میلیون تومان نیز بابت حق الزحمه پرونده یکی از دوستان خوانده به نام امیر …. بوده است که توسط موکله امور مربوطه انجام شده و خوانده تعهد به پرداخت آن می نمایند که تاکنون پرداختی در این خصوص انجام نداده‌ است،( جمعا 150 میلیون تومان) اینها تنها بخشی از مبالغی است که وی با فریب و نیرنگ و مظلوم نمایی از موکله تحصیل نموده و ملزم به پرداخت آن میباشد.

 

نتیجه و خواسته نهایی

 لذا بنا بر مراتب فوق و با توجه به 1- ارتباط نامشروع دائمی زوج با زنان متعدد از شروع زندگی مشترک با موکله تاکنون در فضای مجازی و حقیقی و عدم پایبندی وی به اخلاق و اصول خانوادگی و حفظ ارزش‌های خانواده و ازدواج مجدد وی، 2- عدم پرداخت نفقه به زوجه از ابتدای زندگی مشترک تاکنون، 3- عدم حسن معاشرت و همراهی موکله در زندگی مشترک، 4- ترک زندگی مشترک و گذراندن وقت با همسر صیغه ای خود، 5- عدم تعادل در رفتار و کنترل روابط با زنان مختلف که موجب هتک حیثیت و حرمت موکله و تزلزل  شخصیت اجتماعی وی در محیط کار و خانواده گردیده است، 6- ضرب و شتم موکله و پسر وی و سایر عوامل که جمیع آنها ادامه زندگی مشترک را برای موکله غیر ممکن می نماید تقاضای رسیدگی و صدور حکم طلاق از آن مقام محترم مورد استدعاست.

گروه وکلای مهراد ضمن همکاری با چندین وکیل دادگستری متخصص در امور خانواده و دعوای طلاق آماده ارائه خدمت به شما عزیزان میباشد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 18 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه