سایت وکیل دادگستری

سایت وکیل دادگستری

نحوه آشنایی با وکیل دادگستری از طریق سایت

سایت وکیل دادگستری معمولا دارای مبانی اولیه حقوقی و توضیحاتی در خصوص نحوه دفاع و مقالات مربوط در خصوص موضوعات کلی حقوق میباشد. معمولا وکلایی که اقدام به تاسیس سایت اینترنتی مینمایند فارغ از موضوع تبلیغ و معرفی اقدام به ارائه اطلاعاتی کاربردی در خصوص مباحث روز در دنیای حقوق مینمایند. با مطالعه مقالاتی که وکلای دادگستری در سایت های قرار میدهند میتوان علاوه بر بهره برداری از نکاتی که در این نوشته ها ارائه شده از تجربه و دانش وکیل دادگستری نیز مطلع شد. در بسیاری از سایت های حقوقی وکلای دادگستری اقدام به انتشار مطالبی تحت عنوان دادخواست یا شکواییه در دعاوی متعدد نموده اند که در نگاه اول این موارد میتواند کاربردی باشد اما باید دانست که در هر موضوعی بسته به رخدادها و پیشامدها ما باید با توجه به این شرایط اقدام به نگارش لایحه یا دادخواست و شکواییه نماییم.

.

سایت وکیل دادگستری
سایت وکیل دادگستری

.

مطالب قابل ارائه در سایت وکیل دادگستری

همانطور که گفته شد وکلای دادگستری در سایت های خود اقدام به انتشار مقالات و نمونه دادخواست و شکواییه مینمایند. در سایت هایی که از اعتبار بیشتری برخوردار هستند مقالات متعدد در خصوص دعاوی متعدد حقوقی و کیفری به اشتراک گذاشته میشود که قطعا باید توسط وکلای مختلف که دارای تخصص در آن زمینه خاص هستند صورت پذیرد. دسته بندی مطالب در این قبیل سایتها دارای اهمیت میباشد. مطالب حقوقی را میتوان در چند دسته کلی معرفی نمود.

مطالب مربوط به دعاوی حقوقی از جمله خلع ید، مطالبه وجه، الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه وجه چک و….
مطالب مربوط به دعاوی کیفری از جمله قتل، کلاهبرداری، آدم ربایی، خیانت در امانت و…
دعاوی ملکی نظیر ابطال مبایعه نامه یا اعلام فسخ معامله
ارائه خدمات ثبتی از جمله ثبت برند و ثبت شرکت و تغییرات شرکت
تنظیم قرارداد ها از جمله قراردادهای نفتی، ساخت و ساز، استخدامی و…
دعاوی مربوط به امور خانواده از جمله طلاق، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه و…

اشتراک گذاری نمونه دادخواست

ممکن است مدیران سایت های حقوقی با هدف آشنایی کاربران با نحوه نگارش دادخواست و شکواییه نمونه هایی از این موارد را نیز به اشتراک بگدارند. البته این نکته حائز اهمیت میباشد که باید بدانید کپی برداری از این موارد اشتباه محض بوده و هر دادخواست و شکواییه باید بسته به مورد و به طور تخصصی تنظیم گردد. نمونه ای از دادخواست طلاق از جانب زوج جهت استحضار به اشتراک گذاشته میشود.

 

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده 2 تهران

با ادای احترامات شایسته اینجانب ….. با ایفاد وکالت نامه شماره …. ملصق به تمبر مالیاتی و فتوکپی مستندات به پیوست وکالتا از جانب موکل علی سهرابی به استحضار عالی میرسانم موکل در تاریخ 1388.10.15 به موجب سند ازدواج شماره 16666 دفتر خانه 246 تهران به عقد دائم قانونی و شرعی خوانده درآمده و مدت 9سال است که با ایشان زندگی مشترک دارد. لکن حسب الاظهار ایشان به دلیل نشوز زوجه و عدم حسن معاشرت و پایبندی وی به زندگی مشترک و همچنین اختلاف سنی زیاد و عدم تفاهم تقاضای صدور حکم عدم امکان سازش جهت مطلقه نمودن زوجه و ثبت واقعه طلاق از آن مقام محترم مورد استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام

دادخواست ارائه شده میتواند نمونه ای از ساده ترین دادخواست های حقوقی در دعوای طلاق تلقی گردد. البته از آنجاییکه حق طلاق در حقوق ایران با زوج میباشد نگارش دادخواست در این خصوص زیاد کار سختی نمیباشد اما زمانیکه دادخواست از جانب زوجه ارائه میشود باید توجه بیشتری به استدلالات داشت و به مواد قانونی از جمله

ماده 119 قانون مدنی
ماده 123 قانون مدنی
ماده 1195 الی 198 قانون مدنی
ماده 1140 الی 1145 قانون مدنی
ماده 56 الی 60 قانون آیین دادرسی مدنی
مواد مصوبه در قانون حمایت از خانواده

در صورت بروز موضوعات جنایی و جزایی مواد مربوطه از قانون آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی باید مورد توجه و استدلال قرار گیرد.

بهتر است قبل از طرح دعوا اعم از دعاوی کیفری و حقوقی با وکلای متخصص در آن زمینه مشورت نموده و از مشاوره حقوقی تخصصی ایشان استفاده نمایید. گروه وکلای مهراد این افتخار را دارد که ضمن همکاری با وکلای با تجربه و دارای سابقه زیاد امکان ارائه کلیه خدمات حقوقی به شما عزیزان را در هر نقطه ای از ایران فراهم نموده است.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 18 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

نظرات کاربران

دیدگاه