ثبت برند بین المللی-ثبت مادرید

ثبت برند بین المللی-ثبت مادرید

موسسات و شرکت‌های بزرگ و همچنین رستوران ها و فست فود ها و فروشگاه های بزرگ که ارائه خدمات آنها در سطح گسترده و بین المللی می باشد به دنبال راه حلی هستند که از برند ایجاد شده خود در تمامی کشورهای دنیا حمایت و حفاظت نموده و جلوی سوء استفاده سایر افراد و رقبای خود در کشور ایجاد کننده برند و سایر کشورها را بگیرند.

ثبت برند مادرید

در همین راستا و در جهت حمایت از حقوق معنوی ایجاد کنندگان برندهای بزرگ کنوانسیون مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب سال 1989تصویب شد و 85 کشور جهان عضو آن میباشند. با ثبت برند در این کنوانسیون که به صورت جهانی صورت می پذیرد برند و علامت تجاری در سطح بین‌المللی حمایت خواهد شد.
برای مثال برند های بزرگی که در سطح جهانی ارائه خدمت می‌نمایند نظیر برند سامسونگ و یا سونی و یا خودروهای تولید شده در کشورهای صنعتی مانند بنز و تویوتا متوجه این موضوع هستند که رقبای آنها حتی در دور افتاده ترین نقاط دنیا به دنبال سوء استفاده از اعتبار و نام آنها می باشند لذا صاحبان این برندها جهت جلوگیری از این امر با ثبت برند خود به صورت ثبت تحت شرایط کنوانسیون مادرید و به روش ارائه شده در ذیل مطلب می توانند جلوی سوء استفاده اشخاص را بگیرند، به نحوی که ابتدا در کشور مبدا اقدام به ثبت برند می نمایند پس از آن درخواست ثبت برند به صورت مادرید و در سایر کشورهای عضو کنوانسیون را به سازمان ثبت کشور اول ارائه می دهند.

آثار ثبت برند بین المللی

در صورت ثبت برند تحت سیستم ثبت مادرید در حالتی که رقبای این اشخاص در سایر کشورهای عضو قصد سوء استفاده داشته باشند با طرح شکایت در کشور مذکور از سوء استفاده از برند بین‌المللی ثبت شده که اصطلاحاً به آن ثبت مادرید گفته می‌شود می‌توان جلوگیری کرد، برای مثال زعفران سحرخیز که برند شناخته شده در کشور ایران می باشد و در حال حاضر به کشورهای دیگر نیز صادرات دارد تقریبا در سطح جهانی برندی جا افتاده و شناخته شده می باشد که به تولید و بسته بندی زعفران و متعلقات آن میپردازد. مدتی پیش در کشور اسپانیا که خریدار عمده زعفران ایران میباشد از نام سحر خیز و بسته‌بندی های آن سوء استفاده شده و زعفران خریداری شده به صورت فله را در بسته بندی سحرخیز به این نام عرضه می‌کردند. پس از آن که مدیران شرکت مذکور متوجه شدند از برند ثبت شده آنها که در سیستم مادرید و در تمامی کشورهای عضو به ثبت رسیده است در پی این امر توسط مدیران شرکت مذکور شکایتی در کشور اسپانیا مطرح و از سوء استفاده کنندگان جلوگیری به عمل آمد.

نحوه ثبت برند بین‌المللی- ثبت مادرید

برای ثبت برند در سیستم مادرید همانطور که در فوق اشاره گردید متقاضی می بایست برند را در اولین اقدام در یکی از کشورهای عضو کنوانسیون مادرید به ثبت برساند بعد از آن می‌تواند درخواست ثبت برند مذکور را در سایر کشورهای عضو به اداره مالکیت معنوی کشور مبدا بدهد، با پرداخت هزینه ثبت در سایر کشورها که بسته به تعداد کشورهای مورد نظر متغیر می باشد و به صورت فرانک سوئیس و در بانک سوئیسی پرداخت می شود، برند ثبت شده در کشور مبدا، در کشورهای دیگر نیز بدون مراجعه به آنها ثبت و حقوق آن محفوظ خواهد شد که در این صورت با سوء استفاده از برند ثبت شده در کشور مبدا و کشورهای عضو و با طرح شکایت از جانب مالک علامت علیه سوء استفاده کننده، محاکم کشور محل وقوع جرم موضوع را پیگیری نموده و از بی اعتباری و لکه‌دار شدن اعتبار جهانی برند مذکور جلوگیری خواهد نمود.

گروه وکلای مهراد با داشتن کادری مجرب و متخصص و با تجربه چندین ساله در این خصوص در راستای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق شما عزیزان در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به ثبت برند شما به صورت بین المللی و در کنوانسیون مادرید خواهد نمود.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, , ,

نظرات کاربران

دیدگاه