بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران

گزینش و انتخاب وکیل در تهران

برای انتخاب وکیلی مناسب گزینه‌های مختلفی باید مورد توجه موکل قرار بگیرد. تبلیغات گسترده و خوشنام بودن وکیل بین اطرافیان شما نمی تواند حتماً به این دلیل باشد که آن وکیل در کار خود حرفه ای بوده و توان ایجاد پیشرفت‌ در پرونده شما را داشته باشد. همانطور که گفتیم جهت انتخاب وکیل مناسب شما باید مواردی را مد نظر خود داشته باشید و با توجه به سنجش مهارت و توانایی های وکیل با آنچه که مد نظر شما می باشد به او وکالت دهید.

تحصیلات وکیل

اینکه وکیل مورد نظر شما چه میزان تحصیلات داشته و در چه رشته ای تحصیلات تکمیلی خود را سپری کرده‌ است بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که پرونده شما برای مثال شکایت به علت وقوع جرم کلاهبرداری باشد قطعاً انتخاب وکیلی که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیلات خود را گذرانده و مدرک دریافت نموده گزینه مناسب تری خواهد بود. چرا که جرایمی نظیر کلاهبرداری و یا خیانت در امانت از جمله موضوعاتی می باشد که در حقوق جزا و جرم شناسی و در پایه های کارشناسی ارشد و دکترا به تفصیل به آنها پرداخته شده و قطعاً وکیلی که در این رشته تحصیلات تکمیلی دارد را می‌توانیم وکیل کیفری  بنامیم و سپردن پرونده هایی که از جمله پرونده های کیفری محسوب می‌شوند به این شخص عملی معقول به نظر می‌رسد. البته این به آن معنا نیست که وکیلی که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیلات تکمیلی دارد امکان وکالت در پرونده‌های حقوقی نظیر الزام به تنظیم سند رسمی و خلع ید ندارد، چرا که با اخذ مدرک کارشناسی در رشته حقق و قبولی در آزمون وکالت و گرفتن پروانه وکالت شخصی که پروانه دریافت کرده وکیل پایه یک دادگستری شناخته شده و امکان وکالت در هر پرونده‌ای را دارد. لذا توصیه ما از این جهت می باشد که تخصص وکیل بتواند در پرونده به کمک شما بیاید.
 همچنین شخصی که در رشته حقوق خصوصی تحصیلات تکمیلی خود را گذرانده قطعا گزینه مناسب تری جهت سپردن پرونده های حقوقی از جمله ابطال سند ومطالبه وجه و اجرا گذاشتن چک و همچنین امور خانواده از جمله مطالبه مهریه ، طلاق و سایر پرونده‌های مطرح در امور حقوقی و تجاری خواهد بود، چرا که پس از سپری شدن دوره کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد و دکترا وکیلی که در رشته حقوق خصوصی تحصیلات خود را سپری می نماید با بررسی تفصیلی و دقیق قانون مدنی و قانون تجارت و قانون حمایت خانواده و سایر قوانین حقوقی دانش و تجربه بیشتری در این خصوص پیدا کرده و می تواند گزینه ای مناسب جهت اعلام وکالت در پرونده شما باشد.

تجربه و سابقه وکیل در تهران

یکی از امور مهم جهت شناخت توانایی و مهارت وکیل میزان سابقه وی می باشد. وکالت صرفا شغل نمیباشد بلکه به عنوان حرفه نیز محسوب می‌شود. ما وقتی میتوانیم شخصی را در کار خود حرفه ای بنامیم که دارای تجربه و سابقه چندین ساله باشد. البته کسب تجربه در دنیای وکالت فقط به معنای داشتن سابقه زیاد نیست. ممکن است یک وکیل در طول ۱۰ سال وکالت خود 200 پرونده را وکالت کرده باشد اما وکیل دیگری در طول مدت ۲ سال بیش از ۵۰۰ پرونده را به عهده گرفته باشد. قطعاً آن شخصی که پرونده های بیشتری را پیگیری نموده، دارای تجربه بیشتری نیز خواهد بود. اما فارغ ازتجربه وکیل بومی بودن در جهت پیگیری بیشتر پرونده دارای اهمیت می باشد. اگر شما پرونده ای را در شهر تهران قصد سپردن به وکیل دارید بهتر است با وکیلی قرارداد ببندید که سابقه چندین ساله در شهر تهران داشته باشد، چرا که او در این مدت با قضات و کارمندان دادگستری آشنایی داشته و از بعد روانشناسی نیز توانایی جهت پیشبرد بهتر پرونده را کسب کرده و بومی بودن وکیل از این جهت می‌تواند به پیشبرد باکیفیت ‌تر پرونده شما منجر شود.

وکیل در تهران
وکیل در تهران

قدرت بیان و جسارت وکیل

با سپردن پرونده به وکیل در واقع گویی که خود شما در شعبه حضور داشته و از خود دفاع می نمایید. موضوعات مطرح در دادگاه را می توان به جنگی تمام عیار تشبیه کرد که دارای دو طرف میباشد با این تفاوت که در این جنگ یک داور نیز تصمیم نهایی پرونده را مشخص می‌کند، او همان قاضی رسیدگی کننده به پرونده می باشد. نحوه دفاع و صحبت هایی که شما یا وکیل تان در جلسه رسیدگی مطرح می نمایید از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. چرا که همین صحبت ها می توانند سرنوشت پرونده را به نفع و یا به ضرر شما تغییر دهد. در صورتی که شما امکان صحبت در جلسه رسیدگی نداشته باشید و یا در مقابل ادعای طرف مقابل حرفی برای گفتن نداشته باشید قطعاً ذهنیت قاضی به سمت طرف مقابل شما جلب خواهد شد. لذا بهتر است جهت بهبود کیفیت دفاع در رسیدگی با وکیلی که توانایی صحبت و جسارت بازگو کردن موضوعی خاص را دارد مشورت نمایید و با مشاوره حقوقی وی در دادگاه حاضر شوید و ترجیحاً پیگیری کار خود را به او بسپارید. توانایی وکیل در صحبت کردن و دفاع از شما و میزان دلسوزی او جهت احقاق حق شما قطعا می تواند منجر به اخذ نتیجه مطلوب گردد. در صورتی که وکیل قدرت بیان نداشته باشد و دلسوزانه پرونده شما را مدیریت نکند با صحبت های طرف مقابل ذهنیت قاضی علیه شما تغییر یافته و می تواند منجر به صدور رای مخالف شود.
برای شناسایی و مشاوره حقوقی با وکلای گروه وکلای مهراد می توانید با مراجعه به نشانی دفتر و با هماهنگی قبلی با توجه به دعوایی که برای شما پیش آمده، معرفی وکیل متخصص در آن زمینه را از ما بخواهید.
گروه وکلای مهراد این افتخار را دارد که با اخذ کارنامه ای درخشان در خصوص پرونده های ارجاعی و بهره گیری از دانش و تخصص وکلای با تجربه و کاردان خود همواره در پی جلب رضایت موکلین خود بوده و نهایتاً مراجعه کننده به دفتر گروه با رضایت کامل به نتیجه مطلوب خود می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 13 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

برچسب ها:, ,

دیدگاه